نماینده ولی‌فقیه در مازندران:

مساجد باید قرآنی باشند

آیت‌الله «محمدی لائینی» با بیان اینکه مساجد باید مسجد قرآنی باشند، گفت: هیات امنا باید برای پیشبرد امور محله بازوی امام جماعت باشد.
کد خبر: ۶۸۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶ - 03August 2024

تأکید بر حذف اختلافات در ارکان مساجد/ مساجد باید قرآنی باشندبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست قرارگاه استانی مساجد که با حضور حجت الاسلام و المسلمین «میرمحمدیان» مدیرعامل بنیاد هدایت کشور همراه بود، ضمن تسلیت جریان شهادت «اسماعیل هنیه» و برخی از سرداران جبهه مقاومت، اظهار داشت: روحانیت کار تبلیغ، امامت و تربیت نیرو‌ها را همیشه انجام می‌داد.

وی افزود: این جریان در طول تاریخ، با برکت و کارآمد بود، مردم از همین کانال به ائمه متوسل می‌شدند، حوزه علمیه و مدرسه مکانی برای تعلیم و تربیت بودند، حوزه علمیه قم همزمان با روی کار آمدن رژیم پهلوی فعالیت خود را آغاز کرد و توانست بنیاد سلطنت پهلوی را از بین ببرد، ما تبلیغ، حوزه علمیه، مسجد و امامت محله را باید جدی بگیریم، مدیریت محله از همین طریق انجام می‌شود و باید جدی گرفته شود.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون عدم دخالت دولت در نهاد روحانیت، تصریح کرد: در این نهاد باید به همان شکل مردمی مدیریت شود، این ویژگی از حوزه علمیه، تبلیغ و امامت نباید گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه متاسفانه تداخلاتی بین ارکان مساجد به‌وجود آمده که باید حل شود، یادآور شد: امامان باید سخنگاه‌های تبلیغ را مدیریت کنند یا مساجدی را که دچار ضعف‌های علمی بوده و توانمند و به‌روز نیستند مدیریت کنند، پس این کسانی که بناست مبلغ و امام باشند باید طرح‌های خوب و برتری داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ائمه جماعات جوان، شور و عشق به‌کار دارند، اما هستند یک سری که ضعف‌هایی دارند، این مسائل باید به شکلی جبران و تقویت شود، مربیانی تربیت شوند که امامان جمعه را تقویت کنند، مساجد باید مسجد قرآنی باشند، برخی از افراد ائمه جماعات اصلا در راستای ولایت و انقلاب نیستند برای خود ساز دیگری می‌زنند و پایگاه ضدانقلاب را مدیریت می‌کنند.

امام جمعه ساری تاکید کرد: از نهاد‌های حمایتی باید استفاده شود، اما هیچکدام دخالت نکنند، هیات امنا باید برای پیشبرد امور محله بازوی امام باشد.

این مسئول عنوان کرد: ضعف بعدی از نظر معیشت اینها چه ائمه جماعات و چه طلاب در حوزه علمیه است، فعالان از گذشته با فقر دست و پنجه نرم می‌کردند باید به این مسائل توجه کنید.

وی اعلام کرد: در مازندران چهار هزار و ۷۰۰ مسجد وجود دارد، اما به‌دلیل کمبود طلاب در همه آنها امام جماعت وجود ندارد، فقط در هزار و ۷۰۰ مسجد امام جماعت داریم، مشکل خانه عالم هم داریم، در گذشته مردم خودشان مسجد می‌ساختند.

آیت الله محمدی لائینی در پایان تاکید کرد: تقویت علمی، برطرف شدن اختلافات و حمایت در بحث معیشت برای ائمه جماعات مساجد ضرورت دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار