مدیر موزه شهید رئیسعلی دلواری مطرح کرد؛

دهه فجر زمان پایان مرمت موزه شهید رئیسعلی دلواری

توانا گفت: در سفر دوم شهید آیت‌الله رئیسی به استان بوشهر با موافقت وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصمیم بر مرمت و بازسازی این موزه گرفته شد و سعی بر این است که مرمت و بازسازی موزه شهید رئیسعلی دلواری دهه فجر امسال به پایان برسد.
کد خبر: ۶۸۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۳ - 05August 2024

به‌گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، توانا، مدیر موزه شهید رئیسعلی دلواری با اشاره به مرمت و بازسازی موزه شهید رئیسعلی دلواری اظهار داشت: در سفر دوم شهید آیت‌الله رئیسی به استان بوشهر با موافقت وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصمیم بر مرمت و بازسازی این موزه گرفته شد.

وی ادامه داد: بعد از موافقت هیأت‌دولت مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای این کار اختصاص داده شد که از آبان سال ۱۴۰۲ کار مرمت، بازسازی و تجهیز موزه آغاز شده و اینک با سرعت در حال انجام است.

دهه فجر زمان پایان مرمت موزه شهید رئیسعلی دلواری

مدیر موزه شهید رئیسعلی دلواری با بیان اینکه در فصل گرما کار فقط یک نوبت در روز انجام می‌شود، افزود: با این حال ۷۰ درصد مرمت انجام شده است.

وی اضافه کرد: ۲۰۰ متر فضای جدید نیز برای موزه در نظر گرفته شده و محتوای موزه و چیدمان اسناد و وسایل نسبت‌به قبل تغییراتی دارند.

توانا گفت: سعی بر این است که مرمت موزه تا دهه فجر به پایان برسد و میزبان مراجعه کنندگان باشیم.

وی یادآور شد: بعد از شهادت رئیسعلی دلواری، رهبر قیام جنوب علیه نیرو‌های انگلستان، خانواده‌اش خانه شهید را به سازمان میراث فرهنگی دادند تا تبدیل به موزه شود.

مدیر موزه شهید رئیسعلی دلواری گفت: در موزه شهید رئیسعلی دلواری اسناد، نقشه‌ها، تجهیزات جنگی، سوگندنامه، وصیت‌نامه و پیکرنما‌هایی از قهرمانان آن دوران وجود دارد تا نمادی از تاریخ مقاومت مردم جنوب در مقابل استعمارگران باشد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار