نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با دفاع‌پرس:

باند تروریست منطقه باید از صحنه روزگار محو شود

حجت‌الاسلام نبویان گفت: اسرائیل رژیم تروریست نیست، بلکه تروریست‌هایی هستند که یک رژیم را شکل داده‌اند و طبق فرمایش رهبر انقلاب این باند تروریست باید از صحنه روزگار محو شود.
کد خبر: ۶۸۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۷ - 07August 2024

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمود نبویان» نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به تحلیل‌های مختلف رسانه‌های غربی از پاسخ قاطع ایران نسبت به اقدام تروریستی اسرائیل در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه اظهار داشت: اساساً اینکه غربی‌ها و صهیونیست‌ها چه تحلیلی می‌کنند، باید ملاحظاتی نگریسته شود، برخی اوقات دشمنان تحلیل‌هایی ارائه می‌دهند تا ما را دچار خطای محاسباتی کنند.

آقای پزشکیان اصحاب دیپلماسی التماسی را به مجلس معرفی نکنید

حجت‌الاسلام نبویان خاطرنشان کرد: در خصوص ترور آقای اسماعیل هنیه بیان چند نکته ضروری است، اولاً ملت ایران و همه ملت‌های آزادی‌خواه جهان باید توجه داشته باشند که ما دشمنان قسم خورده داریم و دشمنی‌شان تمام نشده است، جبهه کفر هیچگاه نمی‌تواند آزادی‌خواهان جهان را تحمل کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: دوماً جنایتی که رژیم صهیونیستی در خاک جمهوری اسلامی ایران انجام و آقای هنیه را ترور کرد مصداق عینی وصف رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص اسرائیل است، معظم‌له می‌فرمایند رژیم صهیونیستی یک باند جنایتکار تروریست هستند که سرزمین‌هایی را اشغال کرده‌اند.

وی افزود: اسرائیل رژیم تروریست نیست، بلکه تروریست‌هایی هستند که یک رژیم را شکل داده‌اند.

حجت‌الاسلام نبویان خاطرنشان کرد: کشور‌های منطقه باید به خوبی ماهیت این رژیم را درک کنند، این رژیم ذات و منش‌اش با ترور درآمیخته شده است، فکر نکنید ترکیه، عربستان، یا قطر در صورت ادامه حیات این رژیم امنیت خواهند داشت، بلکه آنها به فکر اشغال کل منطقه خاورمیانه است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: باید به آموزه حضرت امام خمینی (ره) توجه کنیم که فرمودند؛ تا اسرائیل باقی است هیچ امنیتی در منطقه به وجود نمی‌آید. این غده سرطانی حتما باید از صفحه روزگار محو شود.

وی افزود: اسرائیل وقتی شهید علی محمدی را به شهادت رساند، ما پاسخی ندادیم، بعد از مدتی دانشمند هسته‌ای شهریاری را شهید کرد باز هم ما پاسخ ندادیم، بعد از مدتی شهید رضایی‌نژاد را به شهادت رساند و ما همچنان پاسخی ندادیم که در ادامه شهید فخری‌زاده و هم اکنون شهید هنیه را به شهادت رساند.

حجت‌الاسلام نبویان گفت: طبیعی است اگر پاسخ قاطع و بازدارنده ندهیم، او هیچگاه از موضع خود عقب نشینی نخواهد کرد. ما هیچ راهی جزء پاسخ قاطع و بازدارنده در مقابل این رژیم نداریم، این راه حلی است که قرآن کریم برای ما مشخص کرده است.

این نماینده مجلس گفت: ثالثاً باید این سوال را مطرح کنیم که سازمان‌های جهانی دقیقا چه وظیفه‌ای عهده‌دار هستند؟ اسرائیل تمام کنوانسیون‌های بین‌المللی را نقض می‌کند و با هیچ پاسخی مواجه نمی‌شود. سازمان‌های بین‌الملل در حال حاضر هیچ بی طرفی نشان نمی‌دهند و تماماً تلاششان تأمین خواسته‌های رژیم صهیونیستی است.

وی در پاسخ به این سوال که وزیر امور خارجه پیشنهادی دولت باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ تصریح کرد: در یک کلمه به آقای پزشکیان باید بگوییم که اصحاب التماس را به عنوان وزیر امور خارجه به مجلس معرفی نکند. دیپلماسی التماسی جواب نمی‌دهد، بلکه دیپلماسی شهید امیرعبداللهیان در دنیای کنونی منافع ما را تأمین می‌کند.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار