یادداشت/ حجت‌‌الاسلام موسی سلیمانی

خبرنگاران میدان‌دار مبارزه با تحریف

ویژگی مهم مبارزه با تحریف، پرکردن گسست میان دولت و مردم و همچنین افزایش اعتماد مردم به اقدامات دولت است که موجب افزایش سرمایه اجتماعی و جلوگیری از تحریف خواهد شد. این مهم با حضور دلسوزانه و آگاهانه و هنرمندانه خبرنگاران انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۸۳۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲ - 08August 2024

خبرنگاران میدان‌دار مبارزه با تحریفگروه استان‌های دفاع‌پرس - حجت‌الاسلام و‌المسلمین «موسی سلیمانی» جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا علیه‌السلام؛ امسال روز خبرنگار با اسارت و روایتگری اسرای کربلا همزمان شد. خبرنگاری در حال حاضر مانند روایتگری پس از واقعه عاشورا کاری سخت و جهادی است.

از گذشته تاکنون تحریف یا مصادره اخبار، رویه امپراطوری و دیکتاتوری رسانه‌ای جبهه باطل بوده و هست که شکستن این انحصار دیکتاتوری کاری بس ارزشمند است. 

نقش خبرنگاران جبهه حق در این میدان رزم، بی‌بدیل و عرصه رزم امروز، میدان قدرت نرم دیکتاتوری رسانه است. دشمن در این میدان، رخنه در دژ باور‌ها و فرهنگ‌ها را دنبال می‌کند.

دشمن در این عرصه با سلاح‌هایی مانند تحریف به میدان آمده است. خبرنگاران با داشتن فرصت‌های بی‌بدیل می‌توانند پیشگام باشند و در خط مقدم میدان مبارزه با تحریف جهاد رسانه‌ای کنند.

 از مولفه‌های مهم میدان مبارزه با تحریف، پرکردن گسست میان دولت و مردم است. افزایش اعتماد مردم به اقدامات دولت، باعث افزایش سرمایه اجتماعی و جلوگیری از تحریف‌ها است. این مهم با حضور دلسوزانه و آگاهانه و هنرمندانه خبرنگاران انجام می‌شود. خبرنگاران پل میان دولت و مردم هستند.

تحلیل و تبیین درست رویدادها، تبیین هنرمندانه، روایت اول، وسط میدان بودن، شجاعت و روایت صادقانه، از الزامات موفقیت در خبرنگاری و روایتگری است.

خبرنگاران با شاخصه‌های یادشده، رویداد‌ها و حوادثی را که دشمن در صدد پنهان کردن یا تحریف و مصادره آن است، با هنرمندی روایت می‌کند. اثر این روایت گاه در لحظه قابل مشاهده است و گاه این روایت مسیر خودش را در جریان جاری تاریخ پیموده و بالاخره مانند چشمه جوشانی طالبان حقیقت را سیراب خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار