عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

آزادسازی قیمت‌ها مشروط به بهبود وضعیت اقتصادی مردم

آزاد گفت: آزادسازی قیمت‌ها ازجمله موضوع افزایش قیمت بنزین باید منجر به بهبود وضعیت معیشتی مردم باشد نه اینکه آنها را صرفا تحت فشار قرار دهد.
کد خبر: ۶۸۳۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۹ - 09August 2024
الهام آزاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به سیاست آزادسازی قیمت‌ها به ویژه مباحث مطرح شده در خصوص بنزین اظهار داشت: قطعا در خصوص آزادسازی قیمت‌ها و افزایش قیمت بنزین مخالفم، ما در هر موضوعی باید با نظر کارشناسی پیش برویم تا کم‌ترین تنش‌های اجتماعی را داشته باشیم.
آزادسازی قیمت‌ها مشروط به بهبود وضعیت اقتصادی مردم/ تصمیمات دولت و مجلس نباید منجر به کوچک شدن سفره مردم شود
 
آزاد خاطرنشان کرد: آزادسازی قیمت‌ها نهایتا باید منجر به بهبود وضعیت معیشتی مردم باشد نه اینکه مردم را صرفا تحت فشار قرار دهد، مردم ما به رغم همه مشکلاتشان همواره در صحنه حاضر بوده اند، بنابراین باید بهترین تصمیم را برای معیشت آنها اتخاذ کنیم.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی خود را مکلف می‌داند که برای هر تصمیم اقتصادی اولا فشار‌هایی که ممکن است به مردم وارد شود را ملاحظه کند و امیدواریم که چنین نگاهی در تیم اقتصادی آقای پزشکیان وجود داشته باشد.
وی افزود: امیدواریم سیاست‌های اقتصادی که قرار است اعمال شود منجر به کوچک‌تر شدن سفره‌های مردم نشود و به طور ویژه مسئله تورم در دولت چهاردهم در دستور کار باشد. 
 
نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حامل‌های انرژی در کشور ما تا حدودی ارزان است، گفت: با همه این احوال زمانی می‌توانیم افزایش قیمت حامل‌های انرژی را داشته باشیم یا اینکه طرح وان را اجرا کنیم که زیرساخت‌های لازم در کشور را فراهم کرده باشیم. بنزین یکی از مسائلی است که ابعاد اجتماعی و امنیتی دارد، درست است که ما صرفا بنزین را گران می‌کنیم، اما بسیاری از کالا‌های دیگر هم با افزایش قیمت مواجه خواهند شد.
 
آزاد خاطرنشان کرد: از همین الان باید چاره اندیشی کنیم که همه ابعاد مسئله افزایش قیمت بنزین مدیریت شود و افزایش قیمت‌های ناگهانی افسارگسیخته‌ای بعد از افزایش قیمت بنزین نداشته باشیم. 
 
انتهای پیام/۳۷۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار