خسرو معتضد:

جنایات آمریکا علیه مردم ایران منحصر در کودتای ۲۸ مرداد نیست

پژوهشگر تاریخ گفت: آمریکا فقط در ۲۸ مرداد به ما ضربه نزده است، بلکه ما از آمریکا ضررهای بسیار زیادی متحمل شده‌ایم. به دستور آمریکایی ها همه ثروت ما صرف مخارج نظامی به نفع آمریکا می‌شد.
کد خبر: ۶۸۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴ - 13August 2024

به گزارش خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، خسرو معتضد پژوهشگر تاریخ در مراسم رونمایی دادخواست شکات پرونده کودتای ۲۸ مرداد اظهار داشت: فیلمی به نام آرگو چندی پیش ساخته و اکران شد، این فیلم بسیار مزخرف است، این فیلم از ریشه یونانی و از متون هومر اقتباس شده است.

جنایات آمریکا علیه مردم ایران منحصر در کودتای ۲۸ مرداد نیست

معتضد گفت: تمام سناریوهایی که در این فیلم استفاده شده است احمقانه و دروغین است، زیرا مردم ایران را نادان و بی شعور جلوه داده است. این فیلم متاسفانه به تعداد بسیار زیادی در کشورهای همسایه ما خصوصا کشورهای حاشیه خلیج فارس اکران شده است.

این پژوهشگر حوزه تاریخ خاطرنشان کرد: این فیلم تماما بر اساس اسناد و اطلاعات جعلی ساخته شده است و توهین به همه مردم ایران بود، در این فیلم ایرانیان بسیار بی‌تمدن جلوه داده شده اند، در حالی که هم اکنون قریب به ۵۰۰ دانشمند ایرانی در ناسا شاغل هستند که اثرات بسیار زیادی در پیشرفت ناسا داشته‌اند.

وی افزود: لازم است شما جوانان مطالعات بسیار موسعی در خصوص تاریخ معاصر ایران داشته باشید تا متوجه خیانت های آمریکا و انگلیس به مردم ایران شوید.

معتضد خاطرنشان کرد: در سال ۵۲ وقتی گفتند خرابکاری به نام احمد آرامش در پارک لاله توسط ساواک کشته شد همه انگشت به دهان ماندند، آرامش وزیر کار و رفاه قوام السلطنه بود که او را به عنوان یکی از دانشمندان بزرگ می شناختند.

پژوهشگر تاریخ بیان کرد: آمریکا فقط در ۲۸ مرداد به ما ضربه نزده است، بلکه ما از آمریکا ضررهای بسیار زیادی متحمل شده ایم. به دستور آمریکایی ها همه ثروت ما صرف مخارج نظامی به نفع آمریکا می‌شد. آمریکایی ها اعلام کرده بودند به رغم اینکه همه ثروت ایران را چپاول می کنیم اما در صورت جنگ جهانی ما فقط از جنوب غربی ایران در مقابل شوری دفاع می کنیم.

وی افزود: من جنایات آمریکا را منحصر به ۲۸ مرداد نمی دانم، بلکه اسنادی دارم که بیانگر جنایت بی حد و حصر آمریکا نسبت به مردم ایران داشته است.

معتضد گفت: مرحوم آقای رئیسی در آخرین سفری که به آمریکا داشت قریب به ۳ هزار الواح را با خود به ایران آورد که این الواح بیانگر نحوه زندگی مردم ایران در دوران هخامنشیان بود. این الواح قرار بود در سال ۱۳۲۰ به ایران داده شود اما با بی لیاقتی مسئولان وقت این مهم رقم نخورد. در این الواح بیان شده است که تخت جمشید با پرداخت حقوق به کارگران ساخته شده است نه با زور و اجبار به کارگران مانند دیوان چین و اهرام ثلاثه مصر.

پژوهشگر تاریخ معاصر تصریح کرد: ما در مقطعی می توانستیم با آمریکایی ها ارتباط بگیریم و از زیر سلطه انگلیس خارج شویم، اما به دست نشانده بودن مسئولان وقت و نفوذ انگلیسی ها این اتفاق رقم نخورد. ما در خصوص امریکا باید تفکیکی بین دولت این کشور با مردم این کشور قائل شویم.

وی افزود: آمریکا از سال ۱۳۲۰ مرام و منش استعمارگرایانه ای نسبت به ما داشته است، اولین مسئله ای که در دادخواست باید عنوان شود این است که چه کسی از آمریکایی ها خواسته است که وارد ایران شوند آمریکایی ها بدون دعوت دولت ایران وارد ایران شدند.

ادامه دارد ...

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار