حمایت روایت فتح از نویسندگان بومی برای نگارش خاطرات شهدا

محمدخانی با بیان اینکه روایت فتح بیش از ۴۰ اثر با موضوع مدافعان حرم منتشر و روانه بازار نشر کرده است، گفت: سیاست روایت به‌گونه‌ای است که آثار خود را بیش‌تر از بین نویسندگان و سوژ‌ه‌های بومی استان‌ها انتخاب و منتشر کند.
کد خبر: ۶۸۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳ - 13August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، همزمان با روز مدافعان حرم و شهادت حضرت رقیه(س) آیین رونمایی از دو کتاب «عشق چرا ندارد» و «الشام» انتشارات روایت فتح در فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم فرزانه مردی جانشین انتشارات روایت فتح ضمن خیر مقدم به میهمانان به معرفی این دو کتاب پرداخت و اظهار داشت: کتاب «عشق چرا ندارد»؛ زندگینامه شهید مدافع حرم سپیدان استان فارس شهید محمد صاحب کرم است که به روایت همسر شهید نوشته شده و کتاب «الشام»؛ با موضوع خاطرات طلبه فرهنگی، حسین عباسی از چهل و پنج روز سفر به سوریه است که هر دوی این کتاب‌ها به قلم نویسنده شیرازی مریم شیدا به نگارش در آمده است.

حمایت روایت فتح از نویسندگان بومی برای نگارش خاطرات شهدا

در ادامه مهدی محمدخانی مدیر انتشارات روایت فتح گزارشی از فعالیت‌های انتشارات ارائه داد و گفت: انتشارات روایت فتح طی سالیان گذشته توفیق داشته است بیش از ۴۰ اثر با موضوع مدافعان حرم منتشر و روانه بازار نشر کند.  همچنین تاکنون بیش از ۳۷۰  عنوان کتاب در موضوعات مختلف ادبیات پایداری و انقلاب اسلامی از جمله زندگی ایثارگران، خانواده شهدا، روایت‌هایی از جانبازان و مادران شهدا منتشر شده است.  

وی در ادامه بیان کرد: پس از جنگ سوریه و اتفاقاتی که در حوزه مدافعان حرم شکل گرفت این انتشارات از سال ۹۶ پیش قدم انتشار آثار قابل توجه‌ای شد که با اقبال مخاطبان روبرو شد. بیش از ده عنوان کتاب مدافعان حرم انتشارات روایت فتح مربوط به استان فارس می‌شود، سیاست انتشارات این است که آثار خود را بیش‌تر از بین نویسندگان و سوژ‌های بومی استان‌ها انتخاب و منتشر کند. در انتشارات روایت فتح به سوژه‌های بکر و جذاب پرداخته می‌شود تا هرچه بیشتر قشر جوان و خانواده‌ها را مخاطب خود قرار دهد. در این کتاب‌ها به زوایای پنهان و خانوادگی شهدا پرداخته می‌شود تا برای جوانان الگوسازی شود.

حمایت روایت فتح از نویسندگان بومی برای نگارش خاطرات شهدا

در ادامه مراسم خانم صدیق همسر شهید صاحب‌کرم گفت: کتاب زمانی به دستم رسید که سالروز تولد بنده بود و با توجه به طرح جلد خاص کتاب که پلاک موتور همسرم است و شماره پلاک تاریخ تولدم انتخاب شده حس خوبی از مطالعه این کتاب به بنده منتقل شد. یکسال عشق محمد را برای مدافع حرم شدن دیدم، از زندگی خودم گذشتم و رضایت دادم تا ایشان به عشق خودش برسد، اگر الان به گذشته برگردم حتی یک روز هم رضایت دادن را به تاخیر نمی‌اندازم و کمک می‌کنم محمد به عشق ابدی اش برسد.

در پایان این مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم و نویسنده کتاب تقدیر به عمل آمد و با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و اصحاب رسانه از دو کتاب «عشق چرا ندارد» و «الشام» رونمایی شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها