جانشین فرمانده کل انتظامی کشور:

زائران اربعین در امنیت کامل از مرزها تردد می‌کنند

سردار «رضایی» گفت: اکنون با مجموعه اقدام‌های انجام شده، تردد زائران اربعین از مرزهای کشورمان برای حضور پیاده‌روی اربعین و عزیمت به کربلا با امنیت کامل در جریان است.
کد خبر: ۶۸۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۹ - 14August 2024

زائران اربعین در امنیت کامل از مرزها تردد می‌کنندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار سرتیپ پاسدار «قاسم رضایی» جانشین فرمانده کل انتظامی کشور شامگاه (سه‌شنبه) در حاشیه بازدید از پایانه مرزی خسروی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با دولت عراق، زائران ایرانی در امنیت و آرامش کامل سفر معنوی خود را آغاز کرده‌اند و تاکنون مشکلی ایجاد نشده است.

سردار رضایی گفت: اکنون با مجموعه اقدام‌های انجام شده، تردد زائران اربعین از مرزهای کشورمان برای حضور پیاده‌روی اربعین و عزیمت به کربلا با امنیت کامل در جریان است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور عنوان کرد: پلیس همه توان و ظرفیت خود را برای ماموریت اربعین پای کار آورده و امنیت زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خط قرمز پلیس در این ماموریت بزرگ است.

وی گفت: نیروهای انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی در خاک جمهوری اسلامی و نیروهای حشدالشعبی در خاک عراق به صورت ۲۴ ساعته پای کار هستند تا در خدمت زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باشند و این سفر معنوی تبدیل به خاطره‌ای زیبا برای آنان شود.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: طبق دیدارهای صورت گرفته با مقامات کشور عراق، امروز مسئولان ۲ کشور بر یک نکته اتفاق‌نظر دارند؛ آن هم تسهیل تردد زائران اربعین در امنیت کامل است که در چند روز اخیر بسیار عالی محقق شده است.

سردار رضایی ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌های قبلی انجام شده با مقامات عراقی، زائران ایرانی اکنون بدون معطلی و در سریع‌ترین زمان ممکن اجازه خروج از کشور و ورود به خاک عراق را پیدا می‌کنند که این موضوع بسیار امیدوارکننده است.

وی از زائران ایرانی که قصد تشرف به عتبات عالیات را دارند خواست تا به برخی ممنوعیت‌های کشور عراق توجه کنند و از همراه داشتن برخی اقلام دارویی نظیر قرص‌های مسکن کدئین خودداری کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اقدامات بسیار خوبی که در مرز خسروی صورت گرفته است، امکانات این مرز را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و با دعوت از زائران برای انتخاب این پایانه جهت سفر به عراق، گفت: خسروی با توجه به زیرساخت‌های مناسبی که دارد، می‌تواند روزانه پذیرای ۵۰ تا ۱۰۰ هزار زائر اربعین باشد.

این مسئول همچنین با نشستی در محل قرارگاه انتظامی اربعین در محل پایانه خسروی، گفت: در سایه اتحاد، همدلی و انسجام میان دستگاه‌های مختلف، امسال شاهد خدمات‌رسانی بسیار بهتری به زوار خواهیم بود و در این میان پلیس به عنوان پرچمدار خدمات‌رسانی به زوار، همه توان و ظرفیت خود را برای ماموریت عظیم اربعین پای کار آورده است.

سردار رضایی با قدردانی از تلاش‌های مجموعه فراجا در استان کرمانشاه برای تسهیل سفر زائران اربعین، اضافه کرد: خدمت به زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) توفیق بسیار بزرگی به شمار می‌رود که نصیب ما شده است؛ بنابراین باید قدر آن را بدانیم و شکرگزار خداوند باشیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور امروز با حضور در مرز بین‌المللی خسروی و منذریه ضمن بازدید از زیرساخت‌های این مرز، با جمعی از زائران و موکب داران گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار