مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

تکریم بانوان پیشکسوت دفاع مقدس باید به سنت حسنه تبدیل شود

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: تکریم و تجلیل از زنان پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت و فعالان امروزین این عرصه در کنار مردان که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است باید به یک سنت حسنه تبدیل شود.
کد خبر: ۶۸۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸ - 17August 2024

تکریم بانوان پیشکسوت دفاع مقدس باید به یک سنت حسنه تبدیل شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست کمیته تجلیل از زنان پیشکسوت و فعال در حوزه دفاع مقدس که در سالن شهید سلیمانی استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: بخشی از فهرست موضوعات کنگره استانی زنان تاثیرگذار که به آن اشاره شد؛ عرصه‌های مجاهدت حضرت زینب کبری (س) هم بود. ایشان یک مدیر تراز بودند که در حد اعلی مدیریت کردند و کاروانی را که بنا بود موجب خجلت و سرافکندگی باشد با مدیریت ایشان موجب عزت شد و سربلندی و اقتدار آفرید.

وی افزود: کاروان اسیران کربلا گرچه تحت ظلم و ستم قرار گرفتند، اما آن قدر عملکرد بزرگ، قابل اعتنا و سرشاری داشتند که اسیرکنندگان، اسیر این استحکام، عظمت و بزرگی شده و مجبور به معذرت‌خواهی، سرزنش خود، تمکین در برابر عظمت حضرت زینب (س) به‌عنوان زن مسلمان و انقلابی و مجاهد شدند. نقش‌آفرینی آن حضرت در حوزه‌های دیگر نیز حقیقتا سرشار و بزرگ است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تاکید کرد: می‌شود زن بود، اما در اوج مدیریت و اقتدار انجام وظیفه کرد. شما به اقتضای مسئولیتی که دارید حتما به حضرت زینب کبری (س) تاسی کردید. در مقام مادر، همسر، خواهر، پرستاری از عائله و تحت تکفل، در عرصه علم و دانش در حوزه نقش‌آفرینی‌های اجرایی، فرهنگی، مدیریتی، ورزشی و در همه عرصه‌هایی که انتظار می‌رود زن مسلمان انقلابی حضور داشته باشد و نقش ایفا کند شما بحمدلله فعال هستید.

این مقام مسئول با اشاره به نقشی که این روز‌ها زنان مسلمان مظلوم و مقاوم غزه ایفا می‌کنند، تصریح کرد: بیش از ۱۰ ماه است که شاهد ظلم جنایتکار جنگی و باند تبهکاری نسبت به مردم مظلوم غزه هستیم، اما این زنان و خانواده‌های مظلوم خستگی را خسته کردند. پیام این زنان مقاوم و ارزشمند به دنیا این است که زیر بار ستم زندگی نمی‌کنیم. مصداق امروزین شعار «می‌جنگیم می‌میریم سازش نمی‌پذیریم» که مردم ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس سر می‌داند مردم غزه است.  

سردار یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان و ایستادگی همسران این اسوه‌های صبر، تصریح کرد: تنها زنانی که عزیزان آنها در اسارت به سر می‌بردند نه در دوران دفاع مقدس بلکه پس از پذیرش قطعنامه تا تبادل اسرا کافی بود بی‌تاب می‌شدند، نظام مقدس جمهوری اسلامی مجبور می‌شد با دشمن بعثی کنار بیاید و خواسته‌های نامشروع ارتش بعث را بپذیرد که در این صورت دیگر عزت و افتخاری که امروز بواسطه صبر و مقاومت خانواده آزادگان بدست آمده، نداشت.  

وی تاکید کرد: در دیدار‌ها و یا ارتباطات با خانواده‌های آزادگانی مواجه می‌شویم که برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی سر از پا نمی‌شناسند و روحیات و همچنین صبر این خانواده‌ها الهام‌بخش و تاییدکننده رفتار جهادی و حماسی آزادگان و رزمندگان دوران دفاع مقدس است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین جایگاه پیشکسوتان دفاع مقدس پرداخت و گفت: یکی از سنت‌های حسنه‌ای که مبتنی بر موازین دینی و انقلابی پایه‌گذاری شده و به خصوص در سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی خود وارد این میدان شدند و شخصا ایفای نقش می‌کنند تکریم و تجلیل از حماسه‌آفرین دفاع مقدس و مقاومت و همه موثرین و فعالان امروز این عرصه است.  

این مقام مسئول ابراز داشت: از شما درخواست می‌کنم به سمت اشاعه این سنت حسنه و فرهنگ زیبای اسلامی و انقلابی بروید. تکریم زنان ایثارگر و فعال در عرصه‌های دفاع مقدس در واقع ترکیبی از فعالان دیروز و امروز است؛ یعنی زنان جوانی که امروز به صف فعالان حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت پیوستند و بانوانی که در سال‌های گذشته در موضع مادر، خواهر، همسر و یا خود رزمنده و امدادگر و خدمات‌رسان در حوزه‌های دفاع مقدس و پشتیبانی از دفاع مقدس حاضر شدند، شامل می‌شود. هدف عملیاتی در تکریم زنان پیشکسوت و فعال در دفاع مقدس این است که علاوه بر اینکه آن زنجیره مبارک گذشته امتداد پیدا کند فعالان امروز هم فراموش نشوند.

سردار یوسفعلی‌زاده بیان داشت: برای تکریم زنان پیشکسوت و فعال در حوزه دفاع مقدس دو مدل در نظر گرفته شده است. یک مدل جلسات مستقل با محوریت بانوان و مدل دیگر برگزاری جلسات تلفیقی ویژه برادران و خواهران مد نظر است؛ بر همین اساس معتقدیم که در تمام برنامه‌های تکریم و تجلیل که برای پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار می‌شود سهم بانوان لحاظ شود.
وی ادامه داد: در شهرستان‌ها فرمانداران و مشاورین بانوان فرمانداران پیگیری کنند این دو مدل برنامه در شهرستان تقویت شود. در مرکز استان هم پیگیر هستیم که هر دو مدل برنامه چه تلفیقی چه اختصاصی باقوت برگزار شود.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس و مقاومت باید حفظ بشود و ارزش‌های آن نیز باید نشر پیدا بکند و این منطق باید اساس همه فعالیت‌های حوزه دفاع مقدس باشد. این منطق سند افتخار و آزادگی و سند رهایی امت مسلمان و بلکه فراتر از آن آزادی و استقلال ملت‌های مظلومی است که زیر ستم مستکبرین عالم قرار دارند.

این مقام مسئول یادآور شد: اگر امروز دفاع از مظلوم در دنیا فراگیر شده محصول مجاهدت‌های آشکار و پنهانی است که در خلال ۴۴ سالی که از آغاز دفاع مقدس می‌گذرد صورت گرفته است. ۴۴ سال از اراده دشمنان خبیث و پلید برای ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی و برای پشیمان کردن یک ملت از انقلابی‌گری گذشت. آنها که طاقت تحمل یک انقلاب در یک گوشه از جهان را نداشتند امروز در سراسر دنیا درگیر انقلاب شدند.

سردار یوسفعلی‌زاده ابراز داشت: منشا و محور و هسته مرکزی این اقتدار هویت انقلابی و جهادی بودن و تمسک به مبانی دین و اطاعت از ولایت است. ان‌شاءالله این مشی و مرام را مبنای عمل قرار بدهیم، باشد که خداوند به همه ما توفیق انجام وظیفه و رهروی راه شهیدان را عنایت فرماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها