نماینده مردم کبودرآهنگ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس: 

پزشکیان باید بیش از سایر روسای جمهور با مجلس تعامل کند

توسلی گفت: انتظار نمایندگان مجلس این است که آقای پزشکیان به عنوان یک همکار سابق این است که با نمایندگان بیش از دیگر روئسای جمهور تعامل داشته باشد.
کد خبر: ۶۸۵۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۹ - 18August 2024

«فتح‌الله توسلی» نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به وضعیت کابینه دولت چهاردهم و وزرای پیشنهادی آقای پزشکیان به مجلس اظهار داشت: خدا را شاکریم که قطار تشکیل دولت جدید به ایستگاه آخر رسیده است و در مدت کوتاهی با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی توانستیم سه انتخابات مهم را برگزار کنیم.

انتظار تعامل حدکاثری رئیس جمهور با نمایندگان مجلس را داریم

توسلی خاطرنشان کرد: چند روز قبل رئیس جمهور محترم وزرای پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کردند تا از نمایندگان مجلس رأی اعتماد بگیرند. همکاران ما در صحن مجلس با جدیت زیادی وضعیت وزار را بررسی می‌کنند و هر پیشنهاد و انتقاد دلسوزانه‌ای که داشته باشند به رئیس جمهور ارائه می‌دهند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعا نمایندگان مجلس ملاک‌های اعلامی رهبر معظم انقلاب اسلامی را در بررسی به طور جدی مد نظر قرار خواهند و بر این اساس عده‌ای رأی اعتماد خواهند گرفت و عده‌ای دیگر هم از فیلتر مجلس نمی‌توانند عبور کنند.

وی افزود: انتظاری که نمایندگان مجلس از آقای رئیس جمهور دارند این است که به وعده‌هایی که در ایام انتخابات به مردم دادند، جامه عمل بپوشانند، قطعاً یکی از جلوه‌های عمل به وعده‌های رئیس جمهور باید در انتخاب کابینه خود را نشان دهد، نمایندگان مجلس قطعاً حساسیت ویژه به وزرای پیشنهادی دارند.

توسلی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود سه الی چهار نفر از وزرای پیشنهادی رأی اعتماد نمی‌گیرند که دو نفرشان به دلیل سوابق و عملکرد سیاسی‌شان به احتمال زیاد رأی اعتماد نخواهند گرفت.

وی در خصوص رابطه مجلس و دولت در روز‌های بعد از رأی اعتماد گفت: انتظار نمایندگان مجلس این است که آقای پزشکیان به عنوان یک همکار سابق این است که با نمایندگان بیش از دیگر روئسای جمهور تعامل داشته باشد و به دولت و اعضای کابینه خود توصیه کند که تعامل شایسته با نمایندگان مجلس داشته باشند.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار