وزیر پیشنهادی اطلاعات در صحن علنی مجلس:

امروز سرویس اطلاعاتی ۵۳ کشور، میز ایران دارند

خطیب با تاکید بر پروژه‌های ضد امنیتی جمهوری اسلامی گفت: امروز سرویس اطلاعاتی ۵۳ کشور میز ایران دارند و بسیاری از پروژه‌های ضد امنیتی با مشارکت بازیگران مختلف و تقسیم کار صورت می‌پذیرد.  
کد خبر: ۶۸۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹ - 18August 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «سید اسماعیل خطیب» وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم در جلسه برسی صلاحیت وزیر اطلاعات گفت: براساس قانون تاسیس وزارت اطلاعات تولید اطلاعات و مشارکت در تامین امنیت ملی دو وظیفه اصلی وزارت اطلاعات به شمار می‌رود که توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) با الهام از اندیشه های نورانی حضرت امام راحل و معنویات حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی و بر اساس بیانه گام دوم انقلاب اسلامی و سیاست های کلی انقلاب اسلامی و برنامه توسعه هفتم می‌باشد.

امروز سرویس اطلاعاتی 53 کشور میز ایران دارند

خطیب ادامه داد: مشارکت در تقویت امنیت مرزی، سایبری، تقویت اشراف اطلاعاتی همکاری در تهیه سند راهبردی و طرح جامع پایش اطلاعاتی کشور و تامین نیازمندی نهادهای اطلاعاتی از جمله تکالیفی است که قانون برنامه هفتم بر عهده وزارت اطلاعات گذاشته است.

وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: به لطف خدای قادر متعال و به برکت انقلاب اسلامی و در مسیر خط پر افتخار علوی و ولایی امروز در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که قدرت، امنیت و اقتدار کشور مورد توجه اندیشمندان و سیاستمداران جهان و مورد اعتراف دوست و دشمن است.

وی با بیان تهدیدات منطقه‌ای افزود: از یک سو در منطقه‌ای قرار داریم که با جنگ ها و تنشهای متعددی همراه بوده از جمله خلق درنده‌ترین مصداق تروریسم تکفیری تحت عنوان داعش و از سوی دیگر رونمایی از تروریست رسمی و دولتی با گسیختن افسار وحشی‌ترین باند نژاد پرست صهیونیسم و  تولید بی سابقه ترین قتلگاه بی گناهان بویژه زنان و کودکان آن هم در منظر جهانیان و مدعیان حقوق بشر.

وی ادامه داد: رویارویی دشمن با نظام اسلامی از آغازین روز های انقلاب تا امروز همواره وجود داشته است و  امروز دشمن جنگ ترکیبی همه جانبه را با کاربست همه ابزار ها و با استفاده از جنگ شناختی در دستور کا رخود قرار داده و با طراحی اقدامات و تضعیف ساخت درون یقدرت را هدف گیری نمودهاست.

خطیب با تاکید بر پروژه‌های ضد امنیتی جمهوری اسلامی گفت: امروز سرویس اطلاعاتی ۵۳ کشور میز ایران دارند و بسیاری از پروژه‌های ضد امنیتی با مشارکت بازیگران مختلف و تقسیم کار صورت می‌پذیرد. 

وی ادامه داد: با این همه جمهوری اسلامی ایران به لطف خداوند سبحان و تدابیر  رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی و همراهی مستمر مردم و مجاهدت های سربازان گمنام امام زمان (عج) همچنان در مسیر پیشرفت برای امنیت در حرکت است و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی و نیرو های مسلح آن توانسته اند قدرت مندانه بر توطئه ها فایق آیند و امنیت یکپارچه کشور را تامین کنند.

خطیب خاطرنشان کرد: اینک در چهلمین سال تاسیس وزارت اطلاعات و زمان بلوغ و بالندگی پایگاه عظیم جهاد و تلاش خدمات وزارت در دولت چهاردهم تداوم یابد؛ با این توضیح که ارزیابی واقع‌گرایانه از محیط امنیت ملی باید معطوف به نگاهی روند محور و راهبردی باشد. البته محیط امنیت ملی اکنون دستخوش تغییرات شگردی شده که مواجه با آن مستلزم نگاه و اتخاذ رویکرد تحولی عالمانه و تخصصی است که وزارت اطلاعات عملاً این بازخوانی را پیشه کرده و ره‌یافت‌های جدیدی را اجرا نموده است.

وی بیان کرد: اولویت اقدامات پیشگیرانه و پیش دستانه به جای اقدامات تدافعی و پسینی تثبیت و تقویت موازین دینی قانونی و اخلاقی در تعیین صلاحیت‌ها و همه فعالیت‌های اطلاعاتی تقدم رویکرد صیانتی نسبت به همه آحاد جامعه بر رویکرد برخوردهای امنیتی که توسعه اطلاعات مردم و مردم پایه کردن اطلاعات، بهره‌برداری حداکثری از فناوری‌های نوین، تمرکز ویژه بر جنگ شناختی و نبرد روایت‌ها، مبارزه توام با کنشگران و کنش‌های ضد امنیتی و زمینه‌های وقوع ناامنی، تقویت جریان مقاومت و سرویس‌های اطلاعاتی همسو از جمله این رهیافت‌ها به شمار می‌رود.

خطیب ادامه داد: علاوه بر آن وزارت اطلاعات به عنوان دستگاه مادر اطلاعاتی کشور در برابر صف آرایی همه جانبه دشمن در قالب یک قرارگاه اطلاعاتی توانسته با هم افزایی و همکارانه با جامعه اطلاعاتی و امنیتی کشورمان گام‌های بلندی در جهت مقابله و خنثی‌سازی اقدامات دشمنان برداشته و اقدامات آفندی گسترده علیه اردوگاه خصم سامان دهد.

وزیر اطلاعات یادآور شد: وزارت اطلاعات در دوره اخیر با مجموعه‌ای از عملیات‌های ضد تروریستی و ضد جاسوسی، قالب طرح‌های دشمن را با شکست مواجه کرده است؛ مقابله با رژیم صهیونیستی از جمله شناسایی جاسوس‌های موساد در ۲۸ کشور و بهره‌برداری در تبادل از آن، رویکرد تهاجم در مبدا به کانون‌های توطئه و تروریسم ضد جاسوسی و تهاجمی و نیز اقدام همزمان سیاسی، حقوقی و امنیتی علیه برخی اهداف در همین چهارچوب محقق شده است.

وزیر پیشنهادی اطلاعات ادامه داد: نگاه همدلانه و دلسوزانه تشکیلات اطلاعاتی به افراد، همواره یک مبنای مهم در مسیر حرکت اطلاعاتی است و اگر دستگاه اطلاعاتی در برابر دشمنان و خائنین به ملت با سرسختی و مقتدرانه ایستادگی می کند اما با خطای فریب خوردگان یا ناآگاهان صبورانه و حمایتگرانه برخورد می کند. تعداد قابل توجهی از افراد به جای اظهار و دستگیری صرفا مورد تذکر قرار گرفتند یا مهم تر از آن، اساسا در جلسات توجیه و گفتگو، دلسوزانه اقناع و راهنمایی شدند؛ شاهدی بر این مدعاست و این رویکرد همچنان نیازمند توسعه و تقویت است.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از وجوهی که کمتر عیان است، اهتمام و تمرکز وزارت اطلاعات در حوزه پژوهشی است که تشکیلات اطلاعاتی با برخورداری از دانشگاه، پژوهشگاه، اندیشکده و مؤسسات مختلف تحقیقاتی، کارنامه درخشانی در انجام پروژه تحقیقاتی و عالمانه دارد که تقویت خواهد شد، اظهار داشت: بر مبنای منویات ریاست جمهوری، تقویت وفاق ملی و انسجام داخلی، سرلوحه برنامه وزارت اطلاعات در دولت جدید خواهد بود. امنیت پایدار، افزایش سرمایه اجتماعی، قدرت ملی و پیشرفت کشور در گروی نگاه همدلانه اجزای مختلف سیاسی و اجتماعی و کاهش همه شکاف ها است.

خطیب همچنین خاطرنشان کرد: امیدواریم تشکیلات اطلاعاتی متأثر از رویکرد خردمندانه دولت چهاردهم، همه ظرفیتهای خود را در مسیر تقویت و بالندگی جبهه انقلاب به کار ببندد.

وزیر پیشنهادی اطلاعات در پایان سخنان خود که در دفاع از برنامه هایش ایراد کرد، افزود: در صورت استمرار توفیق خدمت در پیشگاه خداوند متعال، مقام معظم رهبری و مردم سرافراز ایران همه توان خود را برای ارتقا و تعالی وزارت و امنیت کشور به کار خواهم بست تا پیشران مؤثری در اعتلای آرمان های جبهه انقلاب اسلامی و توسعه و پیشرفت کشور عزیزمان، ایران باشم.

انتهای پیام/381

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار