رونمایی وزیر فرهنگ از مجموعه گزارش‌های نمایشگاه‌ کتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست تجلیل از دست‌اندرکاران سی و پنجمین نمایشگاه که در وزارت فرهنگ برگزار شد، از مجموعه گزارش‌های نمایشگاه کتاب رونمایی کرد.
کد خبر: ۶۸۵۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴ - 18August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، آیین تجلیل از دست‌اندرکاران سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،سید محمود اسلامی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ، مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب، محمدعلی مرادیان مدیرکل اداره کتاب وزارت فرهنگ و محمد الهیاری مدیر بنیاد رودکی حضور داشتند. 

یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه افزود: نمایشگاه این دوره از نظر مالی توانست با کمک گرفتن از حامی مالی و تبلیغات ۷۰ درصد هزینه‌های خود را تامین کند.
رونمایی وزیر فرهنگ از مجموعه گزارش‌های نمایشگاه‌ کتاب
احمدوند عنوان کرد: از نظر هزینه‌های اجرایی بار دولت سبک شده و اعتبار دولتی صرف خرید کتاب شده است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ اظهار داشت:  نمایشگاه کتاب امروز به نقطه‌ای رسیده است که رونق فرهنگی و اقتصادی دارد و کاملا شفاف فعالیت می‌کند همچنیم بن  خرید کتاب کاملا شفاف هزینه می‌شود و یک ریال آن در جای دیگری خرید و فروش نمی‌شود.

وی تصریح کرد: ما در بخش بین‌الملل با چالش قیمت ارز رو به رو بودیم  که با رایزنی‌های انجام‌شده نمایشگاه کتاب به جای اینکه بازار فروش کتاب خارجی شود، به نمایشگاهی برای فروش حق چاپ و ترجمه تبدیل می‌شود.

رونمایی وزیر فرهنگ از مجموعه گزارش‌های نمایشگاه‌ کتاب

در ادامه این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجموعه گزارش‌های نمایشگاه کتاب در ۹ بخش که به تحلیل و ارائه گزارش از عملکرد نمایشگاه کتاب پرداخته است، رونمایی کرد که در این ۹ بخش داده‌هایی در حوزه بازدیدکنندگان حضوری و مجازی، ناشران در حوزه مجازی و حضوری، کتابفروشان و نمایشگاه کتاب و  رسانه و نمایشگاه کتاب بررسی شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار