روسیه بار دیگر بر ضرورت حضور ایران در مذاکرات صلح سوریه تاکید کرد

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: حضور ایران در کنفرانس صلح ژنو دو به منظور یافتن راهکاری برای پایان دادن به بحران سوریه ضروری است.
کد خبر: ۶۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰ - 26November 2013

روسیه بار دیگر بر ضرورت حضور ایران در مذاکرات صلح سوریه تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از المنار، با مطرح شدن گمانه زنیها در مورد زمان برگزاری کنفرانس صلح ژنو 2، "گنادی گاتیلوف" معاون وزیر خارجه روسیه بار دیگر بر ضرورت حضور ایران در این کنفرانس به منظور کمک به یافتن راهکاری برای پایان دادن به بحران تاکید کرد.

این مقام روسی بعد از اعلام زمان برگزاری کنفرانس صلح ژنو 2 از سوی سازمان ملل گفت: "روسیه فکر میکند حضور ایران در این کنفرانس ضروری است، هر چند قائل به گفتگو در این رابطه است".

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم گفتگو با دیگر بازیگران خارجی تاثیرگذار در بحران سوریه تاکید کرد و عنوان داشت هنوز مطمئن نیست همه گروه های مخالفین حاضر به مشارکت در کنفرانس صلح ژنو دو باشند.

گاتیلوف با اعلام حمایت همه جانبه روسیه از برگزاری کنفرانس صلح ژنو دو گفت: بهتر است قبل از برگزاری کنفرانس مزبور نشست های دیگری برای هماهنگی های بیشتر میان برخی بازیگران برگزار شود.

گفتنی است روز گذشته سازمان ملل با انتشار بیانیه ای اعلام کرد 22 ژانویه سال آینده میلادی کنفرانس صلح ژنو 2 را برگزار خواهد کرد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار