مسئول دبیرخانه کنگره ملی ۲۱۶۲ شهید منطقه تربت‌حیدریه خبر داد؛

برگزاری بزرگ‌ترین رویداد رزمی فرهنگی در تربت‌حیدریه

عوض گفت: بزرگ‌ترین رویداد رزمی فرهنگی شرق کشور در قالب نمایش آئینی حدیث پایداری، به مدت ۱۰ شب در تربت حیدریه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۸۵۸۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶ - 20August 2024

برگزاری بزرگ‌ترین رویداد رزمی فرهنگی در تربت‌حیدریهبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «جواد عوض» مسئول دبیرخانه کنگره ملی سردار شهید عبدالحسین برونسی و دو هزار و ۱۶۲ شهید منطقه تربت‌حیدریه در جریان بازدید اصحاب رسانه از مراحل و نحوه آماده‌سازی مکان اجرای این رویداد، اظهارداشت: بزرگ‌ترین رویداد رزمی فرهنگی شرق کشور در قالب نمایش آئینی حدیث پایداری شامل بازسازی حماسه نهم دی ۵۷، عملیات‌های دفاع مقدس، داعش و وضعیت فعلی جهان اسلام به مدت ۱۰ شب برگزار می‌شود.

وی گفت: بستر اجرای نمایش آیینی حدیث پایداری که در محدوده دانشگاه دولتی تربت واقع می‌باشد، از ۲۸ فروردین در حال آماده‌سازی است.

مسئول دبیرخانه کنگره ملی سردار شهید عبدالحسین برونسی و دو هزار و ۱۶۲ شهید منطقه تربت‌حیدریه تصریح کرد: این نمایش از سه بعد تشکیل شده، بازسازی یکی از خیابان‌های تربت‌حیدریه از سر کوچه نمد مال‌ها تا اول خیابان کاشانی و معرفی زیرساخت‌های فرهنگی و اقتصادی شهرستان از جمله نمد، فرش و گلیم، ابریشم، زعفران و عقیق و رویداد سال ۵۷ با ۱۰ شهید در همین مکان اجرا می‌شود.

کارگردان و تهیه کننده نمایش آئینی حدیث پایداری تصریح کرد: در این نمایش ۴۵ هنرور اصلی از ۱۲ تا ۵۰ ساله و بیش از ۲۰ نفر عوامل پشت صحنه در حال آموزش و تمرین هستند.

عوض گفت: در هر شب ۱۰ انفجار بزرگ و بیش از هزار شلیک واقعی خواهیم داشت که در پشت دیوار‌های بتنی اجرا می‌شود، در عین حال کاری پر از هیجان و صحنه‌های غافلگیرانه و جلوه‌های ویژه که مواظب افراد با شرایط خاص باید بود.

مسئول دبیرخانه کنگره ملی شهدای تربت‌حیدریه گفت: این کار از قصه ۹ دی تربت حیدریه آغاز و به جنگ تحمیلی می‌رسد و بعد به موضوع داعش و بعد غزه و در آخر با آرزوی سلامتی و دعا برای فرج امام زمان (عج) به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار