بررسی جنبه‌های علمی قصه‌گویی در جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری

نشست‌های تخصصی بخش علمی هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از روز 14 بهمن آغاز می‌شود.
کد خبر: ۶۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶ - 01February 2016

بررسی جنبه‌های علمی قصه‌گویی در جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، در بخش علمی هجدهمین جشنواره بینالمللی قصهگویی، 14 نشست و چهار کارگاه تخصصی برگزار میشود تا جمعی از صاحبنظران ایرانی و خارجی تجربههای خود را با مربیان قصهگو و علاقهمندان به این هنر به اشتراک بگذارند.

این نشستها و کارگاهها - که از روز 14 بهمن و در مرکز آفرینشهای فرهنگی هنری کانون پرورش فکری تهران آغاز میشود - تا روز 29 بهمن ادامه پیدا میکند.

قصهگویی و ترویج کتابخوانی، کارکردهای روانکاوانه قصه در دنیای مدرن، قصههای پریان، سنت قصهگویی در ادبیات کهن ایرانی، افقهای نو در قصهگویی و نقش قصه در تفکر انتقادی، خلاق و مراقبتی و کارگاه آموزشی قصهگویی دیجیتال و قصهگویی در مدرسهها از جمله موضوعهای این نشستها و کارگاههاست.

بر همین اساس، تعدادی از صاحبنظران عرصه هنر و ادبیات کودک و نوجوان و استادان دانشگاه مانند دکتر علی بلوکباشی، زهره قایینی، مصطفی رحماندوست، چیستا یثربی، محمدهادی محمدی، بهروز غریبپور، سیداحمد وکیلیان، حسین شیخالاسلامی، دکتر مایک لاکت، علیاصغر سیدآبادی و بئاتریس مونتهرو از جمله سخنرانان این نشستها محسوب میشوند.

بر اساس جدول ارائهشده از سوی اداره کل آموزش و پژوهش کانون، نخستین نشست تخصصی این جشنواره روز 14 بهمن ساعت 15 تا 17 با عنوان «قصهگویی و ترویج کتابخوانی» از سوی زهره قایینی و مصطفی رحماندوست ارایه میشود و پس از آن روز شنبه 17 بهمن در همین ساعت چیستا یثربی «کارکردهای روانکاوانه قصه در دنیای مدرن» را مورد بحث و بررسی قرار میدهد.

در همین حال، اداره کل آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان که برنامهریزی و اجرای این نشستهای علمی را به عهده دارد، اعلام کرده است که به منظور ارتقای دانش حرفهای و روزآمد کردن اطلاعات کارشناسان و مربیان کانون در بخشهای مختلف، به کارکنان کانونی حاضر در این نشستها و کارگاهها گواهی آموزشی اعطا خواهد کرد.

هجدهمین جشنواره بینالمللی قصهگویی روزهای 27 تا 30 بهمن با حضور قصهگویان برتر ایرانی و خارجی در مرکز آفرینشهای فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها