رئیس مجلس شورای اسلامی:

حضور نظامیان در دولت مغایر قانون اساسی نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ مغایرتی با قانون اساسی و قوانین جاری کشور برای نیروهای نظامی جهت حضور در بخش‌های دولتی وجود ندارد.
کد خبر: ۶۸۵۹۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵ - 20August 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی و در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس، گفت: هیچ مغایرتی با قانون اساسی و قوانین جاری کشور برای نیرو‌های نظامی جهت حضور در بخش‌های دولتی وجود ندارد.

حضور نظامیان در دولت هیچ مغایرتی با قانون اساسی ندارد

وی ادامه داد: همچنین در موادی از قانون استخدامی سپاه، مقررات مأمور کردن نیرو‌ها به دوایر و دستگاه‌های دولتی مطرح شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: اوج فعالیت‌های سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری است و نیرو‌های نظامی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری حتی ضرورت استعفا هم ندارند. حتی در انتخابات دوره دوم آقای خاتمی دیدیم که آقای شمخانی با لباس نظامی در مناظره‌ها شرکت کرد، بنابراین هیچ ممانعت قانونی در این مورد وجود ندارد.

براساس این گزارش، محمد باقری، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه و صلاحیت اسکندر مؤمنی، وزیر پیشنهادی کشور گفت: مؤمنی فرد نظامی است، این در حالی است که مقام معظم رهبری و امام راحل با صراحت دخالت نیرو‌های نظامی و انتظامی را در سیاست نهی کردند.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار