مخالفان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان چه گفتند؟

مخالفان گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان معتقدند دنیامالی برنامه‌ای برای افزایش سرانه ورزشی در مناطق محروم ارائه نکرده است و باید برنامه‌ای برای جلوگیری از مهاجرت ورزشکاران داشته باشد.
کد خبر: ۶۸۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸ - 21August 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، در روز آخر بررسی صلاحیت وزاری پیشنهادی در صحن مجلس احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان آخرین ایستگاهی بود که نمایندگان مجلس به آن رسیدند، احمددنیامالی که خود سابقه نمایندگی مجلس را دارد؛ در صورت اخذ رای اعتماد از بهارستان تجربه همکاری جدیدی را در دولت خواهد داشت، با توجه به منش سیاسی اعتدالی دنیامالی پیش‌بینی می‌شود که وی با مشکل جدی در مجلس مواجه نشود، اما نمایندگانی هم بودند که در مخالفت با همکار خود درآمدند.

مخالفان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان چه گفتند؟

در ادامه به بررسی مواضع و نطق‌های نمایندگان مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان می‌پردازیم.

«دنیامالی» در موضوع ورزش و جوانان تخصصی ندارد

مجتبی زارعی در جریان جلسه علنی امروز مجلس در ابتدا گفت: رسانه معاند بی بی سی از قول من درباره وزیر اطلاعات خبری منتشر کرد و گفت زارعی گفته است که وزیر اطلاعات شأن خودش را بالاتر از دولت می‌داند و این دروغ بود. این نظر من درباره جناب ظفرقندی و جناب حیدری بود نه شخص دیگری. با اینکه رای من نمادین بود، مخالفت من نمادین بود و از هیچکس دعوت نکرده بودم که به وزیر اطلاعات رای منفی بدهند، اما به خاطر برخورد با بی‌بی‌سی همان رای نمادین منفی من امروز تبدیل به رای مثبت به جناب خطیب شده است.

وی در ادامه در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: من در سوابق رزمندگی به او افتخار می‌کنم به او درود می‌فرستم، اما رشته علمی او نسبتی با امر ورزش و جوانان ندارد. او در رشته جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری کار کرده است. اگر ما دو رشته علمی داشته باشیم که مربوط به دانش‌های سخت و مربوط به دانش‌های نرم است جناب دنیامالی مربوط به حوزه سخت یعنی شهرسازی است. جناب دنیا مالی در ادوار نمایندگی خودش در مجلس یازدهم و دوازدهم هم در حوزه‌های عمرانی ورود داشته است و نایب رئیس اول کمیسیون عمران بود. عضو شورای عالی مسکن و عضو شورای تهران و رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل بود. آیا ایشان با مفاهیم تخصصی حوزه ورزش و جوانان آشناست؟ خیر. اگر ایشان می‌خواستند وزارتی داشته باشند حداقل در حوزه‌های نرم و دانشی قرار می‌گرفتند. ایشان البته در حوزه‌هایی در ورزش ورود داشتند در حوزه قایقرانی و در برخی از رشته‌هایی که لاکچری. رشته‌های لاکچری مربوط به توده مردم نیست مربوط به توده‌های جوانان نیست. در رشته المپیک ما در قایقرانی هیچ افتخاری کسب نکردیم. آقای دنیا مالی حدود حدود ۱۰ سال در هیأت رئیسه فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای هم حضور داشتند. سروران عزیز آیا شما توسعه‌ای در امر ورزش‌های زورخانه‌ای دیده اید؟ خیر. جوانان قدرت و موتور محرکه انقلاب ما هستند، اما آقای دنیا مالی هیچ تخصصی در گفتگو و در علم و در هم زبانی با حوزه جوانان ندارد.

زارعی تاکید کرد: دنیامالی در حوزه جوان و در حوزه فناوری‌های نرم هیچ تخصصی ندارد. نکند آنگونه که ما در ماجرای وزارت کشاورزی در مجلس یازدهم کار را به دست یک همکار خود سپردیم و الان ایشان در حال مجازات است دوباره این اشتباه را تکرار کنیم؟

دنیامالی برنامه‌ای برای افزایش سرانه ورزشی در مناطق محروم ارائه نکرده است

صدیف بدری  در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، به عنوان مخالف احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: با توجه به سوابق درخشان آقای دنیامالی در بخش‌های مختلف او فردی توانمند در این وزارتخانه محسوب می‌شود منتها وزارت ورزش و جوانان یکسری مشکلات دارد که باید برای رفع آن اهتمام داشت.

وی ادامه داد: یکی از این موارد موضوع نزدیکی سرانه‌های ورزشی محروم و کم برخوردار به میانگین کشوری است که چنین چیزی در برنامه‌های آقای دنیامالی نیامده است.

وی با انتقاد از نبود نظام جامع باشگاه‌داری تصریح کرد: دو باشگاه از تمامی امکانات استفاده می‌کنند حال این‌که در برخی از استان‌ها امکانات باشگاهی وجود ندارد لذا لازم است نظام باشگاه‌داری بروز تدوین شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ایران در جایگاه رقابتی ورزشی افول داشته است، افزود: این در شأن ورزش ما نیست که ورزشکاران ما مهاجرت کنند. همچنین لازم است مشکل اشتغال قهرمانان ورزشی در المپیک و پارالمپیک حل شود علاوه بر این وزارت ورزش آزمون برگزار می‌کند، اما هیچ سهمیه‌ای برای ورزشکاران معلول قائل نیست.

بدری با انتقاد از تبانی و فساد در ورزش اظهار کرد: سوء‌استفاده و تبانی در ورزش باعث از هم‌گسستگی روحیه رقابت سالم در بازی‌های جوانمردانه شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه جوانان افزود: متولی واحدی در کشور برای جوانان نیست، جوانان مشکلات زیادی دارند که یکی از مهم‌ترین آنها افزایش سن ازدواج، بیکاری و کاهش فرزندآوری است که حل این مسائل بدون دخالت دولت شدنی نیست.

بدری بر لزوم توجه به وضعیت جوانان تاکید کرد و گفت: وزارت ورزش و جوانان اولویت خود را به ورزش داده که در آن هم خوب نبوده و عملا حوزه جوانان مغفول مانده است.

دنیامالی باید برنامه برای جلوگیری از مهاجرت ورزشکاران را ارائه دهد

حمیدرضا عزیزی  هم در مخالفت با صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار کرد: سهم ورزش در تولید ناخالص ملی ۶ دهم درصد است و سوال بنده از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان آن است که چه برنامه‌ای برای ارتقای آن دارد.

وی بیان کرد: متأسفانه فقط ۱۰ درصد از مردم جامعه ما به توصیه‌های ورزشی توجه می‌کنند و شما چه راهکاری برای رفع کم تحرکی مردم دارید؟ همچنین در برخی مناطق محروم بخش خصوصی آنطور که باید و شاید در حوزه ورزش اقدامی انجام نمی‌دهد که این مشکل هم باید حل شود.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین شاهد توزیع نامناسب بودجه در کشور هستیم که وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در برنامه خود بر عدالت محوری و رفع محرومیت در مناطق کم توسعه یافته تاکید کرده است و سوال بنده آن است که قرار است چه سهمی برای بهبود وضعیت ورزش در مناطق کم برخوردار تعلق گیرد.

عزیزی متذکر شد: مطابق با برنامه چهارم توسعه کشور قرار بود سرانه ورزشی به یک متر مربع برسد، اما هنوز ۸۰ سانتی متر است و سوال بنده از دنیامالی آن است که راهکار وی برای تحقق این ماده قانونی چیست.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی افزود: شاهد افول جایگاه ایران در رویداد‌های بزرگ ورزشی و مهاجرت ورزشکاران ایرانی هستیم که بسیاری از آنان در قالب تیم پناهندگان فعالیت می‌کنند که دنیامالی باید برنامه خود را برای جلوگیری و کاهش مهاجرت ورزشکاران ایرانی ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شاهد تبانی و فساد در ورزش هستیم که مبارزه با فساد و تبانی در ورزش به خصوص فوتبال در برنامه گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان آمده است که لازم است برنامه دقیق خود و زمان بندی آن را اعلام کند.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار