امام جمعه مشهد:

«ولایتمداری» رمز موفقیت دولتمردان است

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: عزیزان ما در این دولت به این نکته توجه داشته باشند و بدانند که موفقیت آنان مرهون یک اصل است، و آن، زاویه نگرفتن با رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ چراکه در طول تاریخ رهبری ایشان، آنانی که با آیت‌الله خامنه‌ای زاویه پیدا کردند، نه تنها در مدیریت موفق نشدند، بلکه منفور مردم نیز شده‌اند.
کد خبر: ۶۸۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴ - 23August 2024

دولت‌ها زمانی موفق هستند که با رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ زاویه نداشته باشندبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» امام جمعه مشهد در خطبه‌های این هفته نمازجمعه، که هم‌زمان با آغاز هفته دولت برگزار شد، اظهار داشت: نام‌گذاری این هفته به نام دولت، معرفی شخصیت الگویی شهیدان رجایی و باهنر در مدیریت کشور هست تا دولت‌ها در هر زمانی در مدیریت جامعه و کشور از آنها سرمشق بگیرند و مسیر حرکتی خودشان را با آن نقطه فکری، اندیشه‌ای و خطی که این دو شهید داشتند، هماهگ کنند.

وی در ادامه تشریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی این دو نفر را الگوی قطعی برای مدیریت کشور معرفی کردند و فرمودند: «شهیدان رجایی و باهنر واقعأ الگو بودند، در همان مدت کوتاه مسؤولیتشان طوری عمل کردند که از خودشان برای ما الگو باقی گذاشتند، مظهر علم و عمل، اخلاص، پرکاری، تلاش مؤمنانه، پایبندی بی‌اغماض به اصول و سرسپرده ارزش‌های انقلاب اسلامی بودند، آنچه شهید رجایی و باهنر را به حرکت وا می‌داشت، عشق به عدالت و ارزش‌های انقلاب بود». شهید رجایی در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۶۰ تنفیذ و رئیس جمهور شد و در هشتم شهریور همان سال به شهادت رسید، دوران مدیریت شهید رجایی ۲۷ روز به طول انجامید، اما به‌واسطه نوع تفکر و اخلاص عمل، تبدیل به الگو شدند.

امام جمعه مشهد همچنین با اشاره به شهادت آیت‌الله رئیسی در سال جاری، در بخش دیگری از صحبت خود یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی شهید دومی را هم در عرصه دولت و مدیریت کشور به‌عنوان الگو معرفی کردند و آن شهید رئیسی بود. ایشان صرف‌نظر از تمام خصوصیات؛ از نظر رهبر معظم انقلاب؛ یک الگوی مدیریت کامل برای نظام بود که فرموند «الگوی مدیریتی برای دولت‌ها و مسؤولان است». ایشان اوصافی مثل «مردمی بودن، رعایت تعامل و عزتمندی در سیاست خارجی، معتقد به توانایی‌های داخلی و اهتمام به طرح‌های بزرگ، زنده کردن امید و اعتماد در مردم، خستگی‌ناپذیری از کار و تلاش بی‌وقفه در خدمت به مردم، ناسپاسی‌ها و زخم زبان‌ها مانع تلاش ایشان نمی‌شد و اهل ذکر و دعا بودن» را در مورد شهید رئیسی بیان فرمودند و گفتند «این موارد را گفتم برای این که به‌عنوان الگو معلوم شود کسی که رئیس قوه مجریه یک کشور است، می‌تواند مجموعه این خصوصیات فکری، قلبی و عملی را با هم داشته باشد».

وی در تکمیل صحبت خود گفت: الگوی اول در عرصه فکر، اخلاص، تقوا، ولایت‌پذیری و وابستگی به مقام ولایت و امامت آن زمان نمونه بود؛ بزرگ‌ترین مسئله‌ای که شهید رجایی در ابتدای کار ریاست جمهوری‌اش اعلام کرد، این بود که گفت «من مقلد امام هستم» که این نکته نشانی از اخلاص و صداقت او بود. حدود ۴۰ سال بعد در ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، شهیدی آمد که به مدت ۳۰ ماه، این اخلاص، تقوا و صداقت را در میدان عمل و اجرا نشان داد و الگوی عملیاتی برای آن دو شهیدی شد که فکر و اخلاصشان الگو بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی همچنین با اشاره به نحوه شهادت شهیدان الگوی دولت‌ها، گفت: آغاز کار دولت چهاردهم در هفته دولت است که امیدواریم این دو الگو یعنی اندیشه مخلصانه و ولایت‌پذیری شهید رجایی و تلاش خستگی‌ناپذیر همراه با اخلاص شهید رئیسی به‌عنوان دو تابلو در برابر بینش عزیزان ما در این دولت قرار بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس دوازدهم در ادامه یادآور شد: ایشان در آن جلسه تأکید داشتند که «موفقیت رئیس‌جمهور و دولت جدید موفقیت همه ما است»، زیرا اگر این دولت و رئیس جمهور موفق نشود، مردم خسارت می‌بینند و ناامید می‌شوند از این رو امیدواریم عزیزان ما برای خدمت به مردم و پیش از آن، خدمت به اسلام، انقلاب و ارزش‌های انقلاب توفیق پیدا کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر توفیق خدمت به ارزش‌های انقلاب اسلامی حاصل نشود، توفیق خدمت به مردم نیز حاصل نمی‌شود، ابراز کرد: انقلابی سرپا کردیم که امنیت، آرامش و سعادت دنیا و آخرت مردم در سایه تحقق‌بخشی ارزش‌های انقلاب است، اگر کسی فکر کند بدون ارزش‌های انقلاب، مردم می‌توانند سعادتمند بشوند یا مردم زندگانی امن و مرفهی خواهند داشت، فکر غلطی است.

وی همچنین یادآور شد شد: بعضی عزیزان جوان ما بدانند که اگر بنا شد در عرصه معیشت، اقتصاد و رفاه مردم قدم بردارند و آن هم بی‌توجه به ارزش‌های انقلاب و اسلام صورت بگیرد، اقتصاد و معیشت درست نمی‌شود؛ زیرا ماهیت اساسی انقلاب است که زندگی مردم با انقلاب و ارزش‌های انقلابی پیوند خورده است.

آیت‌الله علم‌الهدی در پایان صحبت خود در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مشهد تأکید کرد: عزیزان ما در این دولت به این نکته توجه داشته باشند و بدانند که موفقیت آنان مرهون یک اصل است، و آن، زاویه نگرفتن با رهبر معظم انقلاب اسلامی است. اگر این عزیزان دولت‌هایی که از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز تشکیل شدند را بررسی کنند، خواهند دید آنانی که با ایشان زاویه پیدا کردند، نه تنها در مدیریت موفق نشدند بلکه منفور مردم نیز شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار