رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره):

شهید رئیسی با خدمت به مردم به خدا نزدیک‌تر می‌شد

«بختیاری» با اشاره به خداباوری و خداترسی شهید جمهور گفت: شهید رئیسی اهل نماز شب و خلوت کردن با خدا بود و لذا از خدمت به مردم خسته نمی‌شد، زیرا عاشق خدا بود و خدمت به مردم او را به خداوند نزدیک‌تر می‌کرد.
کد خبر: ۶۸۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۲ - 29August 2024

شهید رئیسی با خدمت به مردم به خدا نزدیک‌تر می‌شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس رشت، «سید مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز در مراسم محوری چهل و سومین سالگرد شهیدان رجایی و باهنر و بزرگداشت یاد و خاطره شهید جمهور آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت استان گیلان در مصلی امام خمینی (ره) شهر رشت با بیان اینکه اعتماد به مردم یکی از اصول انقلاب اسلامی بود اظهار کرد: امام (ره) در سال ۱۳۵۷ پس از بازگشت به میهن با صراحت اعلام کردند که "من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می‌کنم" و این جمله تاریخی ایشان از همان ابتدا نشان‌دهنده اعتماد و اتکا به مردم در تصمیم‌گیری‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه تشکیل حکومت و نظام اسلامی با پشتیبانی و رای اعتماد مردم رقم خورد افزود: نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی با همت مردم و شهدایی که این ملت در راه آرمان‌هایشان تقدیم کردند، ساقط شد و گام بعدی امام (ره) در حوزه قانون اساسی بود، زیرا می‌بایست قانونی تنظیم می‌شد که متناسب با شعار‌ها و آرمان‌های ملت و مبتنی بر معارف اسلامی باشد.

بختیاری با بیان اینکه امام راحل پس از تدوین قانون اساسی توسط مجلس خبرگان خواستار به رای گذاشته شدن این قانون شدند تا به تایید مردم برسد عنوان کرد: مردم هم به قانون اساسی رای اعتماد دادند و لذا از همان ابتدا هر قدمی که برای نظام برداشته شد براساس قانون و اتکا به رای مردم بود.

وی با اشاره به کینه‌توزی‌های دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی از ابتدای انقلاب تصریح کرد: استکبار و دشمنان انقلاب که از هیچ تلاشی برای ضربه به نظام دریغ نکرده بودند از نظام اسلامی سیلی خوردند و مردم طبق وعده الهی پیروز شدند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در دهه ۶۰، منافقان پلید و همدستان آنها، نظام جمهوری اسلامی را متهم به دیکتاتوری می‌کردند در حالی که هیچ قدمی در این نظام بدونِ رای و اعتماد مردم برداشته نشد افزود: اصول مدیریتی شهیدان باهنر و رجایی نیز برگرفته از اصول مدیریتی موردتاکید امیرالمومنین علی (ع) بود، اما دشمنانِ پلید با حمایت آمریکا این عزیزان را به شهادت رساندند.

بختیاری با بیان اینکه استکبار جهانی از همان ابتدا از تودهنی تفکر انقلاب اسلامی به بدنه استکبار واهمه داشت افزود: دشمن‌شناسی از اصول انقلاب و جزو تاکیدات امیرالمومنین علی (ع) در نهج‌البلاغه است و برای تداوم استقامت و مقاومت در برابر دشمنان انقلاب و فریب نخوردن باید دشمنان‌شناس باشیم؛ گاهی باطل با لباس حق وارد میدان می‌شود و لذا باید هوشیار باشیم.

وی با بیان اینکه ملت قهرمان ایران، فلسطین و یمن و سایر جبهه مقاومت به وعده‌های صادق الهی باور دارند تاکید کرد: امروز پروردگارِ جهان پشتیبان اصلی انقلاب و جبهه مقاومت است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به شباهت‌های دوران خدمت شهید رجایی و رییسی اظهار کرد: شهید رییسی الگوی همگان در عرصه مدیریتی هستند و در دولتِ وی، هرگز حرف ناامید‌کننده‌ای از ایشان نشنیدیم، زیرا ایشان همچون شهید رجایی مرید رهبری و انقلاب بودند و به تاکیدات امامین انقلاب توجه اساسی داشتند و یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب نیز پرهیز از ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه است.

بختیاری با اشاره به تعابیر رهبر معظم انقلاب درباره شهید رییسی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی مرد عمل، خدمت و صفا و صداقت بود و در خدمت به مردم شب و روز نمی‌شناخت.

وی با اشاره به خداباوری و خداترسی شهید جمهور بیان کرد: شهید رئیسی اهل نماز شب و خلوت کردن با خدا بود و لذا از خدمت به مردم خسته نمی‌شد، زیرا عاشق خدا بود و خدمت به مردم او را به خداوند نزدیک‌تر می‌کرد.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها