مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبرداد.

رونمایی از ۳ عنوان کتاب تاریخ شفاهی در اجلاسیه شهدای امنیت استان

سرهنگ «خواست خدایی» از رونمایی سه عنوان کتاب تاریخ شفاهی رزمندگان دفاع مقدس فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در اجلاسیه شهدای امنیت خبر داد
کد خبر: ۶۸۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۵ - 31August 2024
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، نشست هم اندیشی سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد و سرتیپ دوم ستاد «کیقباد مصطفایی» فرمانده انتظامی این استان پیرامون اجرای برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار شهادت و مقاومت برگزار شد. 
 
سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه این استان در طول تاریخ در مقابل هیچ حکومتی سر تعظیم فرود نیاورده است به جز جمهوری اسلامی که آمیخته با نهضت عاشورا است، اظهار داشت: این خطه محل پرورش دلیر مردان و سلحشورانی است که در کنار سایر رزمندگان در دوران دفاع مقدس در مقابل رژیم بعث و استکبار ایستادگی کردند.
 
وی با تاکید بر اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد امسال این افتخار را دارد که میزبان پنج شهید گمنام باشد، افزود: از هشت مکان پیشنهادی برای جانمایی شهید گمنام در استان بازدید و از این تعداد پنج مکان تایید شده است که انتظار می‌رود در این مورد مانند سال‌های گذشته تدابیر امنیتی اندیشیده شود.
رونمایی از ۳ عنوان کتاب تاریخ شفاهی در اجلاسیه شهدای امنیت استان
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد به نقش پررنگ و تأثیرگذار ژاندارمری و شهربانی در اوایل جنگ تحمیلی اشاره کرد و با بیان اینکه سعی می‌کنیم که نقش تمامی سازمان‌ها و ادارات در دوران دفاع مقدس، ثبت و ضبط شود، گفت: نقشی که ژاندارمری، شهربانی و کمیته در جنگ تحمیلی داشتند نیز باید برای استفاده نسل جوان و پژوهشگران ثبت و منتقل شود. 
 
سرهنگ خواست خدایی ابراز داشت: سه عنوان کتاب تاریخ شفاهی رزمندگان دفاع مقدس فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آماده شده است که در اجلاسیه شهدای امنیت رونمایی می‌شوند.
 
وی عنوان کرد: بنابر دستور سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تمام نیرو‌های نظامی موظف هستند که تاریخ شفاهی، ۲۰ درصد از جامعه ایثارگری خود را ثبت و ضبط کنند که در این راستا انتظار داریم نیروی انتظامی استان تاریخ شفاهی نیرو‌های خود که در دوران دفاع مقدس نقش داشتند را ثبت و ضبط کند.
 
این مسئول تصریح کرد: به دانشنامه استانی دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: نقش ژاندارمری، شهربانی، کمیته و فرماندهی انتظامی در دست اقدام است که تاکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.
 
سرتیپ دوم ستاد «کیقباد مصطفایی» فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن خسته نباشید خدمت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و با بیان اینکه امروز درگیر یک جنگ ترکیبی هستیم، اظهار داشت: دشمن درصدد مورد هجمه قرار دادن ارزش‌ها و فرهنگ غنی دفاع مقدس است لذا ما باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنیم. 
 
سردار مصطفایی افزود: سلحشورانی که در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند از جایگاه والایی برخوردار هستند، شهدا و رزمندگانی که در اوج سختی و تحریم با فداکاری اجازه ندادند که این آب و خاک به دست دشمن بیافتد.
 
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد تکریم خانواده شهدا، رزمندگان، جانبازان و آزادگان وظیفه همگان دانست و اضافه کرد: فراموشی رشادت‌های شهدا و ایثارگران خیانتی بزرگ است، لذا باید در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم. 
 
وی ابراز داشت: در راستای برگزاری دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد، اجلاسیه ۹۸ شهید انتظامی استان روز دوشنبه ۱۲ شهریور ماه در حسینیه عاشقان ثارالله شهر یاسوج برگزار می‌شود. 
 
در این نشست در خصوص برنامه‌های مشترک در حوزه ترویج فرهنگ ایثار شهادت و مقاومت بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
 
رونمایی از ۳ عنوان کتاب تاریخ شفاهی در اجلاسیه شهدای امنیت استان
 
در پایان این نشست سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با اهدای لوح تقدیر از سوی سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح از زحمات سرتیپ دوم ستاد «کیقباد مصطفایی» فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل کرد.
 
رونمایی از ۳ عنوان کتاب تاریخ شفاهی در اجلاسیه شهدای امنیت استان
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها