استاندار خراسان رضوی خبر داد؛

پیش‌بینی ورود ۷.۵ میلیون زائر به مشهدالرضا

نظری از ورود ۷.۵ میلیون زائر به مشهد در دهه پایانی آخر ماه صفر خبر داد.
کد خبر: ۶۸۸۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۳ - 01September 2024

پیش‌بینی ورود ۷.۵ میلیون زائر به مشهدالرضابه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی با اشاره به سفر ایرانی‌ها و زائران خارجی امام رضا (ع) در ایام آخر ماه صفر اظهار داشت: تاکنون ۲ میلیون زائر وارد مشهد شده‌اند و پیش‌بینی برای زائرین پیاده ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر است که از ۴ مسیر وارد مشهد خواهند شد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۲۰ هزار اسکان رسمی شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیر‌ها و خانه‌مسافر‌ها است که تا حدود ۸۰ درصد رزرو شده است، افزود: بخش بعدی اقامتگاه‌های موقت هستند که حداقل امکانات از جمله مفروش بودن را دارند. از جمله این اقامتگاه‌ها مدارسی هستند که تجهیز می‌شوند. این اقامتگاه‌های موقت حدود ۳۰۰ هزار نفر شب ظرفیت دارند. مابقی ظرفیت‌ها بیش از ۳۰۰ هزار نفر شب اقامتگاه‌های اضطراری هستند. در مجموع حدود ۸۰۰ هزار نفر شب امکان اسکان برای زائران در این سه بخش پیش‌بینی شده است.

استاندار خراسان رضوی درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای دهه پایانی صفر تصریح کرد: در نظام مقدس اسلامی موضوع زیارت که مورد درخواست آحاد مردم ما است در سه لایه کارگروه ملی زیارت، قرارگاه استانی و قرارگاه خاص مشهد مدیریت می‌شود.

نظری گفت: سال گذشته از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر میزبانی شد، برآورد ما این است امسال با حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش به حدود ۷ تا ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر خدمتگزاری کنیم. بازه زمانی ما از ۲۰ صفر تا پایان ماه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار