«بانوی فرهنگ» میهمان جدیدترین شیرازۀ کتاب شد

مجمع ناشران انقلاب اسلامی در شمارهٔ ۶۹ و ۷۰ مجلۀ «شیرازه کتاب» به باشگاه ادبی «بانوی فرهنگ» پرداخته است.
کد خبر: ۶۸۸۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳ - 01September 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، مجمع ناشران انقلاب اسلامی در شمارهٔ ۶۹ و ۷۰ مجلۀ «شیرازه کتاب» به باشگاه ادبی «بانوی فرهنگ» پرداخته است. باشگاه ادبی بانوی فرهنگ با هدف هم‌افزایی بانوان نویسنده و علاقه‌مندان به نویسندگی در سال ۱۳۹۵ تشکیل شده است.

«بانوی فرهنگ» میهمان جدیدترین شیرازۀ کتاب شد

در بخش خانوادۀ نشر، پس از انتشار آخرین اخبار حوزهٔ کتاب و نشر، گزارشی از بزرگداشت حاج احمد عطایی مدیر مؤسسۀ فرهنگی هنری قدرولایت و از پیشکسوتان حوزۀ نشر و همچنین حجت‌الاسلام مرتضی امین‌الرعایا، تصویرگر و نویسنده انقلابی، تدوین شده است. علاوه بر این، گزارشی از نشست‌های تخصصی غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آمده و به مخاطبان ارائه شده است. گفتگو با مدیر فروشگاه اینترنتی فراکتاب، گزارشی از نشست هم‌اندیشی ناشران و نویسندگان جبهه فرهنگی انقلاب و گزارشی از دوازدهمین همایش «غزه؛ نماد مقاومت» از دیگر مطالب این بخش مجلۀ شیرازه کتاب است.

در بخش پروندۀ ویژه، گزارشی از آثار تولیدشده توسط اعضای باشگاه ادبی بانوی فرهنگ ارائه شده و گفت‌وگویی تفصیلی با سارا عرفانی، مدیر این باشگاه، انجام شده است. بررسی کارگروه‌های مختلف این باشگاه همچون کارگروه ناداستان، داستانک‌ها، کودک، نوجوان‌نویس، داستان و رمان و ... از دیگر مطالب این بخش است.
خوانندگان شیرازۀ کتاب در بخش طعم کتاب، سری هفدهم «نکته‌هایی برای نوشتن» که فاطمه سلیمانی ازندریانی آن را تنظیم کرده و همچنین مرور اجمالی کتاب‌های «عملیات احیا» و «روزگار طیبه» و نیز گفتگو با نویسندگان این آثار را می‌توانند مطالعه کنند. در انتهای این بخش از مجله شیرازه کتاب، بسته پیشنهادی فلسطین ویژه کودک نوجوان و بزرگسال نیز آورده شده است.

نویسندگان «کافه شیرازه» در این شماره، یادداشت‌های خود را معطوف به باشگاه ادبی بانوی فرهنگ اختصاص دادند. در این بخش یادداشت‌هایی از محمدمهدی شیخ‌صراف، سمیه عظیمی، فاطمه سلیمانی ازندریانی، مرضیه نفری، مریم مطهری‌راد، فاطمه نفری، فائضه غفارحدادی، زینب عرفانیان و فاطمه‌سادات مظلومی گردآوری شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه نسخه الکترونیک مجلۀ «شیرازه کتاب» از طریق نرم‌افزار فراکتاب و برای خرید فیزیکی با پیام به شمارۀ ۰۹۰۵۳۵۹۷۴۹۵ اقدام نمایند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار