رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه آغاز شد

«بخشی» از آغاز چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۸۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷ - 02September 2024

مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه آغاز شدبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «حمید بخشی» رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار داشت: مسابقات اوقاف و امور خیریه در استان اصفهان با حضور ۳۳۰ نفر از سراسر استان در روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ شهریورماه در دانشکده علوم قرآنی شهرستان برخوار برگزار می‌شود که از این تعداد ۱۷۲ نفر از بانوان و ۱۵۸ نفر از برادران هستند.

وی ادامه داد: نخستین روز این مسابقات با رقابت ۹۸ نفر از خواهران از شهرستان های جلگه، جرقویه، خوانسار، فریدن، کوهپایه، گلپایگان، نایین، سمیرم، شهررضا، لنجان، مبارکه، نجف‌آباد، فلاورجان، شاهین‌شهر، برخوار و خمینی‌شهر آغاز می‌شود.

رییس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: سایر شرکت‌کنندگان در بخش خواهران از شهرستان های اصفهان، آران و بیدگل و کاشان در روز دوم مسابقات به رقابت می‌پردازند و آخرین روز این رویداد با رقابت برادران همراه است.

وی با اشاره به رشته‌های موجود در این دوره از مسابقات عنوان کرد: در این دوره از مسابقات رشته‌های حفظ کل قرآن کریم و قرائت تحقیق برای ۲ رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و ۱۸ سال به بالا در ۲ بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

بخشی ادامه داد: رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، قرائت ترتیل، دعا خوانی و مدیحه سرایی برای شرکت‌کنندگان بالای ۱۸ سال در ۲ بخش خواهران و برادران برگزار شده و در رشته اذان گویی برادران بالای ۱۸ سال رقابت خواهند کرد.

وی با اشاره به داوران این دوره از مسابقات بیان کرد: این دوره از رقابت‌ها با حضور ۱۲ داور بومی و یک داور غیر بومی در بخش خواهران، ۱۵ داور در بخش برادران و سه ناظر برگزار می‌شود.

رییس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: همزمان با این رویداد، کرسی‌های تلاوت و انس با قرآن و نیز غرفه‌های کودک و نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و قرآنی برپا شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار