اوضاع آشفته رژیم صهیونیستی

رسانه‌ها و اپوزیسیون رژیم صهیونیستی بعد از گذشت یازده ماه از آغاز جنگ غزه و ناکامی ارتش «اسرائیل» در دستیابی به اهداف و برنامه‌های خود نسبت به فروپاشی اوضاع در این رژیم هشدار دادند.
کد خبر: ۶۸۸۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۳ - 03September 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: برخی از سران و مقامات رژیم صهیونیستی به ویژه چهره‌های اپوزیسیون آن با توجه به وضعیت و شرایط امروز این رژیم و ناکامی و شکست‌های ناتمام در جنگ غزه، لشکرکشی جدید به کرانه باختری و درگیری در بحران‌های ناتمام داخلی نسبت به فروپاشی اوضاع در رژیم صهیونیستی هشدار‌های شدیدی را اعلام کردند.

اوضاع آشفته رژیم صهیونیستی

اما فقط سران و مقامات رژیم صهیونیستی نیستند که نسبت به اوضاع بحرانی و نابسامان این رژیم هشدار می‌دهند، بلکه رسانه‌های این رژیم نیز با پخش اخبار و گزارش‌های تحلیلی و پژوهشی خود با بررسی وضعیت و شرایط سیاسی، اقتصادی و نظامی این رژیم و احتمال فروپاشی این رژیم در ابعاد مختلف هشدار‌های صریح و جدی را صادر کردند.

موضوع مهم در این بین تاکید فراوان کارشناسان و رسانه‌ها پیرامون این رژیم از زمان آغاز بحران‌های رو به افزایش تل‌آویو بعد از انجام عملیات موفقیت‌آمیز و غافلگیرکننده «طوفان‌الاقصی» و آغاز جنگ غزه تا امروز که یازده ماه از آغاز آن می‌گذرد، است. زیرا اگرچه این رژیم بعد از روی کار آمدن کابینه نتانیاهو با بحران‌های روبه رشد روبرو بود ولی شدت این بحران‌ها بعد از جنگ غزه به شدت افزایش پیدا کرده است.

مسئله دیگر اوضاع بهم ریخته و نابسامان شمال فلسطین اشغالی است؛ جایی که ده‌ها هزار نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست بعد از آغاز حملات حزب‌الله لبنان به مناطق مرزی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجبور شدند تا با فرار از شهرک‌های مرزی با لبنان در سایر نقاط سرزمین فلسطین اشغالی آواره شوند.

واقعه‌ای که موجب شده تا رژیم صهیونیستی علاوه بر بحران جنگ غزه با بحران آوارگان صهیونیست‌هایی که به اجبار خانه و کاشانه خودشان را ترک کردند نیز روبرو شده و تحت فشار صهیونیست‌ها به منظور مدیریت و رفع این بحران و فراهم آوردن شرایط و لوازم لازم برای بازگشت‌ها آوارگان به خانه‌های خود قرار بگیرند.

اما با ورود جنگ غزه به یازدهمین ماه خود و درگیر شدن ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری با لشکرکشی جدید آن به این منطقه، به نظر می‌رسد که موضوع آوارگان صهیونیست به این زودی‌ها قابل حل نبوده و نخواهد بود. موضوعی که از هم اکنون موجب ناامیدی فراوان از یک طرف و خشم و عصبانیت فراوان آوارگان صهیونیست از طرف دیگر شده است.

بحران دیگر، اسرای صهیونیستی است بعد از انجام عملیات موفقیت آمیز و غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» تا امروز در اسارت گروه حماس قرار دارند. این مسئله به موضوعی لاینحل تبدیل شده که علی‌رغم چندین دور مذاکره و گفت‌وگو هنوز به نتیجه‌ای مشخص و روشن منتهی نشده است.

البته وضعیت لاینحل تبادل اسرای صهیونیست اسیر در دستان حماس با سنگ‌اندازی‌ها و کارشکنی‌های نتانیاهو آنچنان طولانی شد که یکشنبه شب به دنبال پیدا شدن اجساد ۶ اسیر صهیونیست در نوار غزه، تظاهرات گسترده‌ای در شهر‌های اراضی اشغالی در اعتراض به کارشکنی‌های نتانیاهو در حصول توافق برگزار شد و دیروز دوشنبه هم اعتصاب سراسری در این رژیم برگزار شد که البته دادگاه عالی کار رای به پایان این اعتصاب داد.

ولی همه این مسائل یک طرف و متهم کردن «بنیامین نتانیاهو» توسط «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به عدم تلاش کافی برای رسیدن به توافق آتش‌بس در طرف دیگر موجب شده تا نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن اینکه تحت فشار فراوانی برای تن دادن به توافق آتش‌بس قرار بگیرد، این مسئولیت را هم بر گردن خود احساس کند که در صورت شکست کامل مذاکرات تبادل اسرای صهیونیست با حماس، مسئول تمامی بحران‌هایی که احتمال دارد پس از آن روی بدهد شناخته شود.

در پایان باید گفت رژیم صهیونیستی روز گذشته یکی از معدود روز‌های بسیار پرتشنجی را سپری کرد که نه تنها تل‌آویو که بسیاری از شهر‌های سرزمین فلسطین اشغالی شاهد تظاهرات مخالفان نتانیاهو و همچنین افرادی که می‌خواهند توافق آتش‌بس به هر قیمتی برگزار شود و اسرای صهیونیست به خانه بازگردند، بود. امری که به خوبی نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی روز‌های بسیار سخت و دشواری را پیش روی خود خواهد داشت.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها