وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

صیانت از مرز‌های اخلاقی و شرعی جامعه اسلامی، خط قرمز ما است/ اولین جشنواره فجر معماری انقلاب اسلامی امسال برگزار می‌شود

اسماعیلی گفت: ما صیانت از مرز‌های اخلاقی و شرعی جامعه اسلامی را خط قرمز می‌دانیم و دفاع‌مان از پوشش و عفاف، یک دفاع هویتی است. ما در مرز‌های اخلاقی جامعه باید باقدرت بایستیم و این نقطه قوت، محل تجمع دشمن است که تلاش می‌کند در یک موضوع هویتی مانند خانواده مداخله کند.
کد خبر: ۶۸۹۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰ - 09September 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، «محمدرضا اسماعیلی» وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تکریم و معارفه وزرای جدید و پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی که عصر امروز (دوشنبه) در تالار وحدت برگزار شد، اظهار داشت: اینجا جلسه تودیع و معارفه است ولی در این حوزه خداحافظی معنا ندارد. افتخار می‌کنم که دوره‌ای در این جایگاه با اعتماد رئیس‌جمهور فقید قرار گرفتم و از امروز هم به‌عنوان یکی از کوچک‌ترین اهالی این حوزه در خدمت اهالی فرهنگ و هنر هستم.

وی افزود: ما در این سه سال تلاش کردیم بر اساس اقتضائاتی که در هر حوزه وجود داشت، اقداماتی انجام دهیم. من در طول سه سال تلاش کردم اقتضائاتی را فراهم کنم.

صیانت از مرز‌های اخلاقی و شرعی جامعه اسلامی، خط قرمز ما است/ اولین جشنواره فجر معماری انقلاب اسلامی امسال برگزار می‌شود

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: رئیس‌جمهور شهید مرا به‌عنوان دبیر هماهنگی فرهنگی دولت منصوب کرد و یک فضای هم‌افزا شکل گرفت. افتخار داشتم همه معاونان فرهنگی دستگاه‌ها را با هماهنگی انتخاب کنم.

اسماعیلی افزود: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنظیم‌گری، نظارت، حمایت و رصد را برعهده داریم که باید با هم جلو بروند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بایستی اسباب این مرجعیت را پیدا کند.

وی با اشاره به بودجه وزارت ارشاد اظهار داشت: اقتضای دیگر این وزارتخانه، بودجه آن بود و ما می‌شنیدیم که سنگ بنای این حوزه از ابتدا متناسب با نیازهایش نیست و ما این را لحاظ کردیم و بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از روزی که من این سِمَت را برعهده گرفتم تا امروز، ۱۷ برابر رشد کرده است.

اسماعیلی خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ما مجموعه‌های فرهنگی و هنری را راه‌اندازی کردیم که نمونه آن در کشور‌های همسایه وجود ندارد و از نظر امتیاز و امکانات بالاتر است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما تمام اسناد تکلیفی را تدوین کردیم که برخی ابلاغ شدند و برخی هم در صف تدوین هستند. سند موسیقی در شورای سه قوه و با ابلاغ مرحوم آیت‌الله رئیسی در حال اجرا است.

وی افزود: اولین جشنواره فجر معماری انقلاب اسلامی امسال برگزار می‌شود؛ چیزی که برگزاری آن به یک آرزو تبدیل شده بود.

اسماعیلی با اشاره به حفظ کرامت اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه اظهار داشت: تمام این کار‌ها بایستی در فضای ارتقاء معیشت اصحاب هنر و رسانه و فرهنگ با حفظ کرامت آنها انجام شوند. دو هزار واحد مسکونی با معماری‌های ایرانی_ اسلامی در حال ساخت است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود از اتفاقات سال ۱۴۰۱ در جامعه با نام «فتنه» یاد کرد و افزود: با وجود تمام اینها، پرشورترین دوران فرهنگ و هنر را پشت سر گذاشتم.

وی با بیان اینکه صیانت از مرز‌های اخلاقی و شرعی جامعه اسلامی را خط قرمز می‌دانیم، ادامه داد: ما صیانت از مرز‌های اخلاقی و شرعی جامعه اسلامی را خط قرمز می‌دانیم و دفاع‌مان از پوشش و عفاف، یک دفاع هویتی است. ما در مرز‌های اخلاقی جامعه باید باقدرت بایستیم و این نقطه قوت، محل تجمع دشمن است که تلاش می‌کند در یک موضوع هویتی مانند خانواده مداخله کند.

اسماعیلی در پایان گفت: من در طول ۱۰ سال گذشته با مرحوم آیت‌الله رئیسی همراه بودم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مهم‌ترین وزارتخانه دولت است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار