آیین پایانی نخستین دوره جایزه جهانی صدر در ماه مهر برگزار می‌شود

آیین پایانی نخستین دوره جایزه جهانی صدر با تجلیل از برگزیدگان و گرامیداشت دو چهره شاخص علوم انسانی- اسلامی، پنجم مهر به میزبانی شهر مقدس قم و با حضور میهمانانی از کشور‌های عراق و لبنان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۸۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵ - 10September 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، آیین پایانی نخستین دوره جایزه جهانی صدر با تجلیل از برگزیدگان و گرامیداشت دو چهره شاخص علوم انسانی- اسلامی، روز پنجم مهر از ساعت ۹ صبح تا اذان ظهر به میزبانی شهر مقدس قم و با حضور میهمانانی از کشور‌های عراق و لبنان برگزار می‌شود.

این مراسم که در سالن بزرگ مرکز همایش‌های امام کاظم (ع) برگزار می‌شود، با سخنرانی مسئولان فرهنگی و همچنین نظریه‌پردازان و اندیشمندان حوزه علوم اسلامی همراه خواهد بود.

حجت‌الاسلام «یحیی جهانگیری» دبیر جایزه جهانی صدر در این مورد اظهار داشت: در آیین اختتامیه از افراد منتخب در سطوح برگزیده، شایسته تقدیر، شایسته تحسین و برنده جایزه ویژه تجلیل می‌شود. جایزه ویژه امسال به بررسی آثار و فعالیت‌های شهید صدر اختصاص یافته است. در این روز، گرامیداشت دو چهره شاخص که در تولید علوم انسانی- اسلامی و توزیع بین‌المللی آن نقش مهمی داشته‌اند نیز برگزار می‌شود.

آیین پایانی نخستین دوره جایزه جهانی صدر برگزار می‌شود

وی یکی از مهم‌ترین اهداف در برگزاری این جایزه را تلاش برای الگوسازی و تکریم چهره‌های فعال و اثرگذار در عرصه علوم انسانی-اسلامی خواند و افزود: هدف اصلی از برپایی این جایزه، کمک به شکل‌گیری یک روند جهانی‌اندیشی در حوزه مذکور و جریان‌سازی برای صادرات تولیدات مرتبط با آن است. با چنین نگاهی از افراد منتخب برای سفر به دیگر کشور‌ها و ترویج نظریات آنان حمایت می‌شود و آثار منتخب نیز ترجمه خواهند شد.

جهانگیری درباره دیگر برنامه‌های جنبی این مراسم افزود: در روز اختتامیه شاهد رونمایی از کتابی با عنوان «صدر دانش» خواهیم بود؛ این کتاب نخستین اثری است که در کشورمان با محور اهدافی که در جایزه صدر دنبال می‌شود، تألیف و منتشر شده است. در این کتاب به چرایی ضرورت تولید علوم انسانی-اسلامی و صادرات آن به دیگر نقاط جهان پرداخته شده است.

جایزه جهانی صدر برگزیدگان نخستین دوره خود را معرفی می‌کند

بزرگ‌ترین جایزه در حوزه علوم انسانی-اسلامی

دبیر جایزه صدر با اشاره به اهمیت جایزه جهانی صدر گفت: این جایزه، بزرگ‌ترین رویداد رقابتی در حوزه علوم انسانی- اسلامی است. درواقع تا به امروز شاهد برپایی هیچ جایزه‌ای در این گستره و با محور صادرات علوم انسانی- اسلامی نبوده‌ایم.

آثار ارسالی به دبیرخانه این جایزه در هشت بخش اخلاق و عرفان، فقه و اصول و حقوق، فلسفه و کلام و دین‌پژوهی، تفسیر و علوم قرآن و حدیث، سیره و تاریخ و تمدن اسلامی، تعلیم و تربیت و روانشناسی اسلامی، مطالعات اسلامی خانواده و جنسیت، علوم سیاسی اسلامی و علوم اجتماعی اسلامی، مدیریت و حکمرانی اسلامی و اقتصاد اسلامی بررسی شده‌اند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار