مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

دفاع مقدس «نه» به اراده دنیای استکبار بود/ حماسه‌آفرینان دفاع مقدس هویت ملت ایران هستند

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: اراده حامیان صدام در جنگ تحمیلی بر این بود که ملت ایران را به‌واسطه انقلابی که برپا کرده بود و اخراج شاه به‌عنوان نوکر و ژاندارم آمریکا در منطقه، تنبیه کنند اما ملت ایران به میدان آمد و از حیثیت، شرف و ارزش‌‌های که فریاد زده بود دفاع کرد.
کد خبر: ۶۹۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴ - 11September 2024

دفاع مقدس «نه» به اراده دنیای استکبار/ حماسه‌آفرینان دفاع مقدس هویت ملت ایران هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست بصیرتی که با حضور کارکنان پادگان ثامن‌الائمه علیه‌السلام وابسته به نیروی هوافضای سپاه پاسداران در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی شامل دولت، ساختارها، دستگاه‌ها، نیرو‌های مسلح، تشکل‌های مردم‌نهاد و آحاد جامعه باید دفاع مقدس را به‌عنوان یک افتخار سر دست بگیرند و ارزش‌های این حماسه عظیم را حفظ کنند و آن را نشر دهند تا دچار فراموشی، غفلت و تحریف نشود.

وی در ادامه به تبیین برخی دستاورد‌های دفاع مقدس پرداخت و افزود: تا ۲۰۰ سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هر زمان دشمن اراده کرده بود بخشی از سرزمین ایران تجزیه شد. طبق آمار و اطلاعات قریب به ۷۰ درصد ایران فعلی به دلیل بی‌کفایتی پادشاهان تجزیه شده است و ملت ایران در آن سال‌ها حرمان‌ها، افسوس‌ها و غم‌های فراوانی را متحمل شدند. اما دفاع مقدس این تحقیر ممتد را به عزت تبدیل کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: اراده حامیان صدام در جنگ تحمیلی بر این بود که ملت ایران را به‌واسطه انقلابی که بر پا کرده بود و برای تحقق آن شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر شوروی و استقلال آزادی جمهوری اسلامی را سر داده بود تنبیه کنند چراکه استکبار مدعی بود در عصری که ما کدخدای جهان هستیم هیچ فریاد آزادیخواهانه‌ای نباید به گوش برسد. ضمن اینکه مردم ایران، شاه را به‌عنوان نوکر و ژاندارم آمریکا در منطقه اخراج کرده بود؛ بر همین اساس صدام که مزدور مستکبرین عالم بود مجری این ماموریت شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: با ایستادگی امت حزب‌الله در دوران دفاع مقدس نه تنها اراده نظام سلطه عملیاتی نشد بلکه ملت ایران یکپارچه به میدان آمد و از حیثیت، شرف و ارزش‌هایی که فریاد زده بود دفاع کرد.

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: باید همواره از دفاع مقدس سخن بگوییم و از شهدا، ایثارگران و رزمندگان که این عزت را آفریدند به نیکی یاد کنیم چراکه دفاع مقدس و حماسه‌آفرینان آن سند‌های عزت، افتخار و هویت ممتاز انقلابی و اسلامی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی هستند که باید از آنها با عزت و عظمت یاد شود.

وی بیان داشت: در دوران دفاع مقدس حتی برای تهیه اقلامی که به ظاهر ارزش زیادی نداشتند با مشکل مواجه بودیم، اما علیرغم تحریم‌ها امروز ایران در عرصه‌های مختلف در لبه جلویی تکنولوژی قرار دارد به‌گونه‌ای که کشور‌هایی که در دوران دفاع مقدس از دادن سیم خاردار به ایران دریغ می‌کردند امروز نیازمند تکنولوژی‌هایی که جمهوری اسلامی به آنها دست‌یافته، هستند و این پیشرفت‌های علمی همه مرهون دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس به این جمعبندی رسید که برای اینکه عزیز باشد باید روی پای خود بایستد و محتاج کسی نباشد؛ بر همین اساس در تمام عرصه‌هایی که امروز ایران اسلامی پیشرفت داشته است اگر دقت کنیم محصول درس‌ها و عبرت‌های دوران دفاع مقدس است.

این مقام مسئول یادآورشد: قبل از دفاع مقدس و در دوران رژیم منحوس پهلوی عملکرد خاندان هزار فامیل مایه سرافکندگی ملت ایران شده بود. آنها بساط سلطه دشمنان را پهن کرده بودند و مستشاران خارجی در تمام لایه‌های جامعه ایران حضور داشتند و حق توحش می‌گرفتند که می‌توان به حضور بیش از ۴۰ هزار مستشار در بخش نظامی و دفاعی اشاره کرد. اما در دفاع مقدس ملت ایران با بهره‌گیری از توان داخلی و نیرو‌های مومن و متعهد نیاز‌های کشور را برطرف  کردند.

سردار یوسفعلی‌زاده عنوان داشت: ما باید تا قرن‌ها از حماسه جاوید دفاع مقدس و حماسه‌آفرینان بی‌نظیر این رویداد بزرگ سخن گفت و هر چقدر نسبت به دفاع مقدس دقیق‌تر و عمیق‌تر شوید به اهمیت و ضرورت آن بیشتر پی خواهید برد.

وی افزود: یکی از مواردی در کلام خدا و فرهنگ اسلامی نهی شده تکیه و اعتماد به بیگانه است، اما قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اعتماد، هم‌پیمانی و خدمت به بیگانه نه تنها تقبیح نمی‌شد بلکه بر آن تاکید می‌شد و پاداش داشت. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: بحمدالله امروز به برکت ۴۶ سال حیات طیبه انقلاب اسلامی و این کارنامه درخشان در دوران دفاع مقدس و گذر از حوادث ایجاد شده، جبهه مقاومت به‌عنوان مولود دفاع مقدس گسترش پیدا کرده است. تا چندی قبل این جبهه تنها در سرزمین‌های اسلامی طرفدار داشت، اما امروز دامنه آن تا قلب آمریکا و اروپا گسترش یافته است.

این مقام مسئول گفت: امروز کارآمدی عملیاتی جبهه مقاومت در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی به اثبات رسیده و خواب راحت را از چشم صهیونیست‌های غاصب ربوده و بخش اعظمی از آنها را آواره کرده است. آنها امروز زیر تیغ انتقام سخت دست و پا می‌زنند و هرلحظه منتظر فرارسیدن لحظه موعود هستند تا انصارالله یمن، حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی عراق، گروه‌های جهادی مستقر در سرزمین اشغالی و ایران انتقام سخت را از آنها بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار