ظهره‌وند: ضرورت بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی مناطق مرزی کشور/ نقش قاچاق در شکل‌گیری اشرار مسلح پررنگ است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: باید مدیریت کلان منطقه با رویکرد ارتقا و افزایش امنیت و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی و عملکردرسانه‌ای فعال با یکدیگر تلفیق شود تا از پدیده اشرار مسلح جلوگیری شود.
کد خبر: ۶۹۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۷ - 17September 2024

«ابوالفضل ظهره‌وند» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، در رابطه با اهمیت و لزوم برخورد با اشرار مسلح در مرزهای جنوب شرقی کشور اظهار داشت: در بحث مقابله با اشرار خلاء قانونی وجود ندارد و دست نیروهای امنیتی کشور در این رابطه باز است؛ با این حال مدیریت باید در حوزه‌هایی که ناامنی وجود دارد مورد بازنگری قرار گیرد و شیوه کار تقویت شود.

ظهره‌وند: مدیریت باید در حوزه هایی که ناامنی وجود دارد مورد بازنگری قرار گیرد

وی ادامه داد: در کنار آن وقتی ریشه‌های امنیت را مورد بررسی قرار می‌دهیم مشاهده می‌کنیم که بخشی از این مشکلات و ناامنی‌ها به دلیل عدم توسعه یافتگی و مشکلات اقتصادی مردم است و موجب می‌شود تا دشمن روی آن زمینه تمرکز کنند.

ظهره‌وند با تاکید بر همه جانبه بودن بحث مقابله با اشرار گفت: در واقع می‌توان گفت بحث تامین امنیت و برخورد با اشرار یک بحث جامع امنیتی و اقتصادی و فرهنگی است که باید به صورت همه جانبه مورد توجه قرار گیرد و این موضوعات را باید توامان با یکدیگر دید. البته اگر در زمینه مقابله با ناامنی فقط به سمت سرکوب و مقابله نظامی باشد گروههای اشرار از بین نمی‌روند و دوباره عضوگیری می‌کنند، پس باید به چگونگی جذب این گروهها و مقابله با عضوگیری پرداخته شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در این رابطه موضوع قاچاق موضوع مهمی است که نقش پررنگی در به وجود آمدن این گروه ها دارد و از طرف دیگر خیلی از این گروهها خارج از مرز رشد کرده و طراحی می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: باید مدیریت کلان منطقه با رویکرد ارتقا و افزایش امنیت و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی و کار رسانه‌ای فعال و آگاهی دادن به افکار عمومی با یکدیگر تلفیق شود تا از این پدیده اشرار مسلح جلوگیری شود.

به گزارش دفاع‌پرس، شامگاه پنج‌شنبه (۲۲ شهریور) خودروی هنگ مرزی میرجاوه که در حین سوخت گیری در پمپ بنزین این شهرستان بود، مورد حمله تروریست‌های کوردل قرار گرفت.
 
در این حادثه تروریستی سه نفر از کارکنان فرماندهی هنگ مرزی میرجاوه که یک نفر پایور جان برکف مرزبانی استان به نام ستوان یکم «محمدامین ناروئی» و دو نفر از کارکنان وظیفه به نام‌های «پارسا سوزنی» و «امیر ابراهیم زاده» به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
 
انتهای پیام/381

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار