بروجردی: حضور رئیس‌جمهور در کردستان عراق کار هوشمندانه‌ای بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما به هر میزانی که بتوانیم پیوندها را در منطقه محکم کنیم و فضا را به سمت اشتغال و تجارت و اقتصاد ببریم بر مسئله امنیت تاثیر مفید خواهد گذاشت.
کد خبر: ۶۹۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰ - 18September 2024

«علاءالدین بروجردی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، درخصوص اهمیت سفر رئیس‌جمهور به اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: با توجه به اینکه روابط ویژه‌ای با عراق داریم و اقلیم کردستان هم بخشی از تمامیت ارضی عراق است حضور رئیس جمهور کار هوشمندانه و مفیدی بود.

بروجردی: حضور رئیس‌جمهور در کردستان عراق کار هوشمندانه‌ای بود

وی افزود: ما نباید این منطقه را رها کنیم تا دشمنان جمهوری اسلامی نتوانند در آن منطقه حضور پیدا کنند و برای ما به لحاظ امنیتی و یا اقتصادی مشکلی ایجاد کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر تاثیرگذاری مسائل اقتصادی بر امنیت این منطقه گفت: ما به هر میزانی که بتوانیم پیوندها را در منطقه محکم کنیم و فضا را به سمت اشتغال و تجارت و اقتصاد ببریم بر مسئله امنیت تاثیر مفید خواهد گذاشت و امنیت را به سمت امنیت پایدار سوق خواهد داد.

بروجردی ادامه داد: افرادی که در آن مناطق حضور دارند قشر محرومی هستند و نباید بگذاریم طعمه کسانی شوند که منافع جمهوری اسلامی ایران برای آنها مهم نیست.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران در سفرش به عراق، ۲۲ شهریور ماه وارد اقلیم کردستان شد و با رهبران این منطقه دیدار کرد. این نخستین سفر یک رئیس جمهور ایران به اقلیم کردستان عراق است. پزشکیان پس از ورود به اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق گفت که به دنبال توسعه روابط با اربیل و بغداد است.

انتهای پیام/381

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار