رونمایی از کتابی که فعالیت ۴۰ زن در بهداری دوران جنگ را روایت می‌کند

در چهارمین ویژه برنامه شب خاطره موزه ملی دفاع مقدس از کتاب «پروانه‌های سفید» رونمایی شد. این کتاب فعالیت زنان پزشک، پرستار، بهیار و ... را روایت می‌کند.
کد خبر: ۶۹۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸ - 18September 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، چهارمین ویژه برنامه «شب خاطره» با موضوع بهداری رزمی در دفاع مقدس در سالن همایش‌های بین‌المللی خلیج‌فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

رونمایی از کتابی که فعالیت ۴۰ زن در بهداری دوران جنگ را روایت می‌کند

نادر ادیبی مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، احمد اخوان معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه، نصرالله فتحیان مدیرعامل مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس، ابراهیم متولیان جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج)، سلیمان حیدری فرمانده بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از پیشکسوتان عرصه ایثار و جهاد، راویان و خانواده‌های معظم شهدا از حاضران این مراسم بودند.

سردار احمد اخوان، معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه، به‌عنوان مهمان ویژه این برنامه، اظهار داشت: موضوع قابل‌توجه در مورد نیروهای بهداری رزمی ایران این است که پزشکانِ ما نقش بی‌بدیلی در دفاع مقدس ایفا کردند. ما رکورد درمان رزمندگان در جنگ را از نظر «زمان» در جنگ‌های صد سال اخیر شکسته‌ایم؛ عمل جراحی مجروحان جنگی را به نیم‌ساعت رساندیم که این کار به پایین آوردن تلفات نیروهای ما در جنگ کمک بسیاری کرد.

سردار اخوان با اشاره به تیم‌های اضطراری پزشکی در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: تیم‌های خودجوش و داوطلبی متشکل از پزشکان و کادر درمان در دوران دفاع مقدس در صورت نیاز و مواقع اضطرار نیز خود را به مناطق مورد نظر برای درمان رزمندگان می‌رساندند.

سردار دکتر ابراهیم متولیان نیز با بیان اینکه امام راحل ما را با معرفت عاشورا آشنا کرد، اظهار داشت: همه دنیا آغاز جنگ تحمیلی را روز نکبت می‌دانند، اما ما با آغاز هفته دفاع مقدس جشن می‌گیریم؛ چرا که امام راحل ما را با فلسفه قیام حضرت سیدالشهدا (ع) آشنا کرد.

سردار متولیان با بیان اینکه ما در دفاع مقدس افسردگی نداشتیم و شهادت برای ما سراسر شادی است، ادامه داد: دفاع مقدس موجب رشد و پیشرفت ایران اسلامی شد و آثار و برکات فراوانی برای کشورمان در پی داشت.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار