شریعتی نیاسر: افزایش قیمت بنزین تنها راهکار مقابله با ناترازی نیست/ دولت می‌تواند طرح وان را اجرا کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: لازم نیست که دولت حتما قیمت بنزین را افزایش دهد، بلکه می تواند سهمیه بنزینی برای همه ایرانیان در نظر بگیرد تا کسانی که هیچ مصرف بنزینی ندارند سهمیه خود را به کسانی که مصرف بنزین بالایی دارند بفروشند.
کد خبر: ۶۹۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶ - 23September 2024

«مالک شریعتی نیاسر» عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، درخصوص راهکار‌های مقابله با ناترازی انرژی به ویژه ناترازی بنزین، اظهار داشت: درخصوص مقابله با ناترازی انرژی به ویژه ناترازی بنزین ما راهکار‌های غیر قیمتی زیادی داریم که از جمله آنها می‌توانیم به ایجاد تنوع در سبد سوختی کشور اشاره کنیم که در برنامه هفتم توسعه به خوبی پیش بینی شده است.

شریعتی نیاسر: افزایش قیمت بنزین تنها راهکار مقابله با ناترازی نیست/ دولت می‌تواند طرح وان را اجرا کند

وی افزود: ماده ۴۶ برنامه هفتم توسعه تاکید کرده است که دولت باید از خودرو‌های برقی و خودرو‌های سی‌ان‌جی سوز استفاده کند. ما در حال حاضر ال‌پی‌جی مازاد در پالایشگاه‌ها داریم که در بخش سوخت خودرو‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. در حالی که هم به سوزی و هم ارزش حرارتی بهتری دارد و پاک‌تر است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر می‌توانیم خودرو‌های کم مصرف را وارد کنیم که به میزان قابل توجهی می‌تواند در مصرف بهینه سوخت موثر باشد. همه این اقدامات راهکار‌های میان مدت و بلند مدت محسوب می‌شوند.

شریعتی نیاسر ادامه داد: لازم نیست که دولت حتما قیمت بنزین را افزایش دهد، بلکه می‌تواند سهمیه بنزینی برای همه ایرانیان در نظر بگیرد تا کسانی که هیچ مصرف بنزینی ندارند سهمیه خود را به کسانی که مصرف بنزین بالایی دارند بفروشند و مردم خودشان با یکدیگر سهمیه بنزینشان را خرید و فروش کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آن‌چه مدنظر مجلس بوده همان طرح وان است؟ گفت: بله تقریبا شبیه به طرح وان است که نیازی به قانون‌گذاری مجلس نیست و دولت همه اختیار آن را دارد؛ بنابراین می‌تواند هر اقدامی در این زمینه انجام دهد.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار