سخنگوی دولت: علم با اخلاق راهگشاست

مهاجرانی در آیین بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: علم به تنهایی راهگشا نیست، علم با اخلاق راهگشاست. کسی که اخلاق داشته باشد به خیر جمعی فکر می‌کند.
کد خبر: ۶۹۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸ - 22September 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، آیین بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید با حضور «فاطمه مهاجرانی» سخنگوی دولت امروز یکشنبه اول مهر در هنرستان امام محمدباقر (ع) واقع در منطقه ۱۵ شهر تهران برگزار شد.

...

سخنگوی دولت ضمن تبریک آغاز سال جدید تحصیلی اظهار داشت: دختران عزیزم، موفقیت یک امر فردی نیست، افرادی هستند که بستری را برای ما فراهم می‌کنند که ما آن را به دست آوریم. امروز ما در مدرسه‌ای هستیم که حاج آقا سلیمی آشتیانی خیرمدرسه‌ساز آن را احداث و مقدمات رشد و پیشرفت شما را فراهم کرده است.

وی افزود: آغاز ماه مهر همراه است با شروع مدارس و اتفاقی که ۴۴ سال قبل اتفاق افتاد و آن چیزی نبود جز جنگ تحمیلی، جانبازان، شهدا و عزیزانی که وجود خود را فدا کردند که خیر جمعی ماحاصل شود، شما در مسیر فنی و حرفه‌ای و کار و دانش قدم گذاشتید، برای زندگی خود یک فلش بکشید و هرگاه مسیر را گم کردید به فلش نگاه کنید. زندگی پر از راهزن است؛ موبایل‌ها راهزن هستند و زمان ما را از ما می‌دزدد.

مهاجرانی گفت: جامعه به اندازه‌ای توسعه یافته می‌شود که آدم‌ها دانه‌هایی بکارند که دیگران برداشت کنند، از خیران مدرسه ساز تا کسانی که جنگیدند برای وطن، اینها کسانی هستند که چیزی کاشتند تا دیگران برداشت کنند و این چیزی نیست جز خیر جمعی که چراغ راه ماست.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: علم به تنهایی راهگشا نیست، علم با اخلاق راهگشاست. کسی که اخلاق داشته باشد به خیر جمعی فکر می‌کند. آموزش امر فردی نیست بلکه جمعی است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار