مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

مجاهدت رانندگان در دوران دفاع مقدس نباید به فراموشی سپرده شود

سرهنگ «سلامی» با بیان اینکه رانندگان از رزمندگان مظلوم جبهه‌ها بودند، گفت: رانندگان در دوران دفاع مقدس نقش بسیار مهمی داشتند و نباید آن تلاش‌ها و مجاهدت‌ها به فراموشی سپرده شود.
کد خبر: ۶۹۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹ - 26September 2024

نقش رانندگان در دوران دفاع مقدس نباید به فراموشی سپرده شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در همایش تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل استان در هشت سال دفاع مقدس که به مناسبت هفته دفاع مقدس به همت اداره کل راهدای و حمل و نقل جاده‌ای استان در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس دوران با عظمتی بود که به این کشور و تاریخ این کشور آبرو بخشید. 

وی با بیان اینکه همه مردم ایران با وحدت و همدلی و مجاهدت در کنار هم ایستادند و نگذاشتند دین خدا و کشور اسلامی مورد تهاجم و اشغال واقع شود، افزود: مردم استان مازندران هم مجاهدانه و مومنانه در همه حوادث انقلاب و جهاد هشت ساله نقش آفرین بودند.

این مسئول اضافه کرد: مردم مازندران در کردستان، غائله جنگل، ۲۲ عملیات دفاع مقدس، بازسازی سوسنگرد، میزبانی از جنگ زدگان، تقدیم ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید سرافراز و ۱۷۴ هزار رزمنده جانباز و آزاده در دفاع مقدس خوش درخشیدند.

این مسئول با بیان اینکه رانندگان از رزمندگان مظلوم جبهه‌ها بودند، بیان داشت: رانندگان در دوران دفاع مقدس نقش بسیار مهمی داشتند و نباید آن تلاش‌ها و مجاهدت‌ها به فراموشی سپرده شود.

وی افزود: رانندگان چند گروه بودند که برخی از آنها با شغل رانندگی به جبهه‌ها اعزام می‌شدند که در انتقال نیرو‌ها، مهمات، اقلام پشتیبانی تا خطوط مقدم شبانه روز تلاش می‌کردند و بعضی از آنها نیز با خودرو‌های شخصی خود مثل کامیون و اتوبوس به جبهه‌ها اعزام می‌شدند که از داخل شهر‌ها نیرو و امکانات را به جبهه می‌رساندند و جابجایی نیرو‌ها، امکانات، تجهیزات و مهمات را در جبهه‌ها و مقر‌های رزمندگان، انتقال مجروحان و شهدا و گاهی اسرا را برعهده داشتند و بدون حضور رانندگان در جبهه‌ها اصلاً کاری پیش نمی‌رفت.

سرهنگ سلامی گفت: بسیاری از رانندگان با جهاد مال و جان در جبهه‌ها نقش آفرینی کردید؛ گاهی ماشین‌شان ترکش می‌خورد و منهدم می‌شد و خودشان زخمی می‌شدند و برخی از آنها نیز به شهادت رسیدند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خاطرنشان کرد: دوران با عظمت دفاع مقدس را فراموش نکنید چرا که بهترین اعمال دوران زندگی شما و جهاد و مجاهدت در راه خدا بوده است.

سرهنگ سلامی در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های خالصانه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران ابراز داشت: این برنامه‌ها موجب می‌شود جهاد و مجاهدت نقش آفرینان دفاع مقدس فراموش نشود. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها