اصابت موشک «فادی۳» حزب‌الله به پایگاه «رامات»/ یک میلیون صهیونیست در پناهگاه‌ها پنهان شدند

شهرک‌نشینان صهیونیست از ترس حملات حزب الله لبنان شب گذشته را در مکان‌های حفاظت شده گذراندند.
کد خبر: ۶۹۴۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹ - 28September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رسانه‌های صهیونیستی صبح امروز (شنبه) از شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی شهر تل‌آویو اشغالی خبر دادند که گفته می‌شود به دنبال حمله موشکی حزب‌الله این صداها شنیده شده است.

فعال شدن آژیرهای هشدار در تل‌آویو و حیفا

برهمین اساس، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از هدف قرار گرفتن پایگاه نظامی و فرودگاه رامات دیوید واقع در اراضی اشغالی خبر داد.

حزب‌الله لبنان تاکید کرد که این عملیات با شلیک موشک‌های فادی ۳ انجام شد.

 

این پایگاه از اصلی‌ترین پایگاه‌های هوایی ارتش اشغالگر محسوب می‌شود که گردان هوایی ۱۰۱ مجهز به جنگنده‌های اف ۱۶ سی، گردان هوایی ۱۰۵، مجهز به جنگنده‌های اف ۱۶ دی، گردان هوایی ۱۰۹، دو گردان هوایی پهپادی و یک بالگردی در آن مستقر است.

رزمندگان لبنانی تاکنون بیشتر از موشک های فادی ۱ و۲ علیه مواضع رژیم صهیونیستی استفاده می کردند. رسانه‌های عبری زبان نیز از اصابت یک موشک به منطقه عیمک یزراعیل خبر دادند.

برخی منابع گزارش دادند که دستکم چند صدای انفجار شنیده شده است. شبکه ۱۲ رژیم اسرائیل گزارش داد که علاوه بر تل‌آویو، در منطقه مرکزی فلسطین اشغالی نیز چند انفجار رخ داده است و جزئیات در حال بررسی است.

دقایقی بعد از این خبر، رسانه‌های عبری گزارش دادند که در اطراف شهر حیفا (شرق و جنوب) آژیر‌های زیادی فعال شده است.

وب سایت خدشوت حموت نیز گزارش داد که پایگاه هوایی رامات دیوید هدف حمله موشکی قرار گرفته است. این پایگاه که سومین پایگاه هوایی رژیم اسرائیل است، در حمله تلافی جویانه حزب‌الله بعد از اولین حمله به ضاحیه بیروت، هدف حملات موشکی و پهپادی حزب الله قرار گرفت.

شبکه ۱۲ اسرائیل مدعی شد که یک موشک بالستیک در مرکز فلسطین اشغالی سقوط کرده است. حزب الله تا این لحظه یک عملیات موشکی علیه شهرک کابری انجام داده است.

یش از یک میلیون شهرک نشین صهیونیست شب را در پناهگاه‌ها یا اتاق‌های محافظت شده گذراندند.

دستور تخلیه بیمارستان‌های ضاحیه بیروت

دفتر اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت لبنان از بیمارستان‌های بیروت، جبل لبنان و مناطقی که تحت‌تأثیر تجاوزات «اسرائیل» قرار نگرفته‌اند خواست تا پایان هفتهٔ آینده از پذیرش غیرضروری بیماران خودداری کنند و فضا را برای پذیرش بیماران در بیمارستان‌های حومهٔ جنوبی بیروت که به‌دلیل تحولات جاری و تجاوزات اسرائیل، تخلیه خواهند شد، فراهم کنند.

اصابت موشک «فادی۳» حزب‌الله به پایگاه «رامات»/ یک میلیون صهیونیست در پناهگاه‌ها پنهان شدند

در حال تکمیل ... 

نظر شما
پربیننده ها