خاطره مرحوم شیخ‌الاسلام از انتصاب دبیرکل حزب‌الله در کتاب «سفیر قدس»

کتاب «سفیر قدس»، برش‌هایی از خاطرات مرحوم «حسین شیخ‌الاسلام» به قلم راضیه حقیقت و محمدحسن روزی‌طلب توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده است.
کد خبر: ۶۹۵۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲ - 30September 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، کتاب «سفیر قدس»، برش‌هایی از خاطرات مرحوم «حسین شیخ‌الاسلام» به قلم راضیه حقیقت و محمدحسن روزی‌طلب توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده است.

حسین چارداولی و محمد رحمانی کار تحقیقات این کتاب را انجام داده‌اند.

خاطره مرحوم شیخ‌الاسلام از انتصاب شهید سید حسن نصرالله به‌عنوان دبیرکل حزب‌الله

بخشی از متن کتاب که به مسائل تشییع پیکر شهید «سید عباس موسوی» دومین دبیرکل حزب‌الله لبنان و انتصاب «سید حسن نصرالله» به‌عنوان سومین دبیرکل حزب‌الله اشاره دارد، به شرح زیر است:

«در تشییع‌ جنازه، شیخ‌ شمس‌الدین یک‌ طرف بود و سید فضل‌الله یک طرف. با آن‌ها در همان‌جا مشورت کردیم و آن‌ها نیز تأیید کردند. جنازه اول در بیروت تشییع شد و بعد در جبشیت یا بعلبک. جلسه شورا در منزل شیخ‌ صبحی طفیلی تشکیل شد؛ چون قبلاً هم دبیرکل حزب‌الله بود.

سن شیخ صبحی از همه بیشتر بود و از طرفی ممکن بود خود او مشکل بیافریند. مشکل هم آفرید. موضوع جانشینی سید حسن نصرالله در آنجا تصویب شد. ما نظرمان را گفتیم و آن‌ها تأیید کردند و روز بعد در مراسم تشییع‌ جنازه سید عباس که در زادگاهش برگزار شد، کسی که به‌عنوان دبیرکل حزب‌الله صحبت کرد و بسیار هم قوی و محکم صحبت کرد، سید حسن نصرالله بود.

یادم هست باران می‌آمد و گل‌ولای بود و می‌خواستیم در سرازیری هم برویم تا به مقبره برسیم. خیلی وضعیت سختی بود، اما جمعیت با عشق آمده بود. سید حسن در حسینیه سخنرانی کرد و به‌عنوان دبیرکل معروف شد.

مشخص شد که این تشکیلات از چنان قدرتی برخوردار است که بلافاصله بعد از شهادت دبیرکل، دبیرکل جدیدش را تعیین و معرفی می‌کند و قول می‌دهد که انتقام شهید سید عباس موسوی را بگیرد. حزب‌الله هم بسیار عالی عمل کرد و شد چیزی که امروز اسرائیل را در حد خانه و ساختمان تهدید می‌کند...»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها