برگرفته از سخنان شهید سید حسن نصرالله؛

«لبیک یا حسین (ع)» یعنی چه؟+ فیلم

شهید سید حسن نصرالله در تفسیر عبارت «لبیکَ یا حسین (ع)» گفت: لبیکَ یا حسین (ع)» یعنی اینکه در معرکه جنگ، حاضر شوی؛ هرچند تنها باشی، هرچند مردم تو را ترک کرده باشند، تو را متهم کرده باشند و تو را خوار کرده باشند. لبیک یا حسین (ع)» یعنی تو و مالت و زن و فرزندانت در این معرکه باشید.
کد خبر: ۶۹۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸ - 30September 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه‌السلام) پیشوا و فرمانده تمام شهدا است و هر کسی که پا در جبهه مقاومت اسلامی و مبارزه با استکبار می‌گذارد، به ایشان توسل می‌کند و با ورودش در این راه و مقاومت در آن، به ندای «هل مِن ناصِر» امام (علیه‌السلام) لبیک می‌گوید.

«لبیک یا حسین (ع)» یعنی چه؟+ سخنان شهید سید حسن نصرالله

فیلمی که در زیر منتشر می‌شود، بخشی از سخنان شهید «سید حسن نصرالله» سومین دبیرکل حزب‌الله است که در تفسیر عبارت «لبیک یا حسین (علیه‌السلام)» آنها را بیان کردند.

«لبیکَ یا حسین (علیه‌السلام)» یعنی اینکه در معرکه جنگ، حاضر شوی؛ هرچند تنها باشی، هرچند مردم تو را ترک کرده باشند، تو را متهم کرده باشند و تو را خوار کرده باشند.

«لبیک یا حسین (علیه‌السلام)» یعنی تو و مالت و زن و فرزندانت در این معرکه باشید؛ یعنی مادر، فرزندش را به معرکه جنگ بفرستد و زمانی که شهید و سرش بریده شد و به‌سمت مادرش انداختند، مادرش، آن را به خانه برده، خاک و خون را از آن پاک کرده و به او بگوید: از تو راضی هستم. خداوند روسفیدت کند فرزندم؛ همانطور که مرا نزد حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام) در روز قیامت روسفید کردی.

این است معنای «لبیک یا حسین (علیه‌السلام)»

گفتنی است؛ حجت‌الاسلام و المسلمین «سید حسن نصرالله» سومین دبیرکل حزب‌الله لبنان به‌همراه جمعی از هم‌رزمان خود روز جمعه (۶ مهر ۱۴۰۳) توسط رژیم صهیونیستی ترور شد و حزب‌الله لبنان عصر روز شنبه (۷ مهر) با صدور بیانیه‌ای شهادت فرمانده خود را تأیید کرد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار