به همت نوجوانان فرهنگسرای گلستان انجام شد؛

غافلگیری خانواده شهید لطفی در سالروز تولد فرزندشان

همزمان با سالروز هفته دفاع مقدس نوجوانان کانون رضوان فرهنگسرای گلستان در اقدامی خلاقانه، جشن تولد شهید علی اکبر لطفی یکی از شهدای محله نارمک را با حضور در منزل وی برگزار کردند.
کد خبر: ۶۹۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷ - 30September 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، در برنامه جشن تولد شهید علی اکبر لطفی یکی از شهدای محله نارمک، که با غافلگیری خانواده این شهید والا مقام همراه بود، پدر و مادر شهید به بیان خاطراتی از فرزند خود پرداختند.

غافلگیری خانواده شهید لطفی در سالروز تولد فرزندشان

 مادر شهید علی اکبر لطفی گفت: زمانی که پسرم قصد جبهه رفتن داشت، شناسنامه‌اش را برداشته بودم؛ مرا به جدم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها قسم داد و گفت: «اگر نگذاری به جبهه بروم، در قیامت جلوی شما را می‌گیرم و باید جوابگو باشید.»

شهید علی اکبر لطفی متولد ۵ مهرماه سال ۱۳۴۴ در تهران است و ۶ فروردین ماه ۱۳۶۴ در ۲۰ سالگی به شهادت می‌رسد. در این مراسم، پدر شهید لطفی خاطراتی از پسرش را بیان کرد و گفت: علی اکبر از همان سنین نوجوانی علاقه زیادی به امام خمینی داشت و فعالیت‌های بسیاری در مسجد محله‌مان، مسجد کمیل داشت؛ به یاد دارم زمانی که ۱۲ سال سن داشت، همراه با من به توزیع اعلامیه‌ها و سخنان امام در مسجد و منازل مردم می‌پرداخت.

وی اضافه کرد: او اهل نماز جماعت و شرکت در مراسمات فرهنگی نیز بود و در ایام مختلف به اجرای این برنامه‌ها در مسجد کمک زیادی می‌کرد. 
گفتنی است پس از شهادت علی اکبر لطفی، پدر وی به جبهه اعزام می‌شود تا تفنگ پسرش بر زمین نماند. 

مادر شهید علی اکبر لطفی نیز در سخنانی گفت: زمانی که علی اکبر قصد اعزام به جبهه را داشت، من شناسنامه‌اش را برداشته بودم و به او نمی‌دادم؛ اما مرا به جدم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها قسم داد و گفت: اگر نگذارید به جبهه بروم، در قیامت جلوی شما را می‌گیرم و باید جوابگو باشید. به همین دلیل راضی شدم که به جبهه برود. 

وی با اشاره به روحیه شجاعت این شهید والامقام گفت: خاطرم هست که او اجازه نداد بدرقه‌اش کنم و می‌گفت: نمی‌خواهم هم‌رزم‌هایم مرا بچه خانگی بدانند.

 این مادر شهید با اشاره به محل خدمت فرزند خود در جبهه گفت: پسرم در بخش پدافند خدمت می‌کرد و طبق گفته همرزمانش، روز‌های سختی را پشت سر گذاشتند؛ به این دلیل که دسترسی چندانی به آذوقه نداشتند و مجبور می‌شدند خود را با آرد‌های به جامانده سیر کنند. گروه آنان ۸ نفر بود که از آن جمع، تنها ۲ نفر در قید حیات هستند. شهید علی اکبر لطفی در وصیت‌نامه خود که در خردادماه ۱۳۶۳ نوشته است، می‌گوید: «اگر کسی عشق امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب بر حق او امام خمینی را در دل ندارد، بر پیکر من نگرید.»

در پایان این جلسه، نوجوانان حاضر در مراسم، ضمن تجلیل از خانواده شهید علی اکبر لطفی، هدایایی را به رسم یادبود به آنان تقدیم کردند. مادر شهید لطفی نیز با دعای خیر خود آنان را بدرقه کرد. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها