فرمانده پایگاه هوانیروز مشهد:

جمعیت در تحکیم امنیت ملی نقش موثری دارد

سرهنگ خلبان زارعی گفت: جمعیت و نیروی جوان بعنوان یکی از ارکان اساسی رشد و توسعه پایدار کشورها مطرح بوده و نقش بسزایی در تحکیم امنیت ملی و قدرت درون‌زا کشورهای مستقل دارد.
کد خبر: ۶۹۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹ - 02October 2024

جمعیت در تحکیم امنیت ملی نقش موثری داردبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، در مراسمی با حضور سرهنگ خلبان «محمدرضا زارعی» فرمانده پایگاه هوانیروز مشهد از کارکنان این پایگاه ه به تازگی تشکیل خانواده داده‌اند و یا صاحب فرزند شده‌اند تجلیل شد. 

سرهنگ خلبان زارعی در این مراسم اظهار داشت: متاسفانه چند سالی مسئولین از کاهش نرخ رشد جمعیت غافل شده و این موضوع در کنار عواملی همچون تغییر سبک زندگی و تهاجم فرهنگی دشمن در حوزه خانواده باعث شد نرخ باروری و همچنین ازدواج در کشور سیر نزولی داشته باشد.

وی با بیان اینکه جمعیت و نیروی جوان بعنوان یکی از ارکان اساسی رشد و توسعه پایدار کشور‌ها مطرح بوده و نقش بسزایی در تحکیم امنیت ملی و قدرت درون‌زا کشور‌های مستقل دارد گفت: مباحث جمعیتی در اکثر نقاط دنیا بخصوص کشور‌های توسعه‌یافته یک معضل مهم و جدی بوده و دولتمردان این کشور‌ها سعی دارند با اجرای طرح‌های تشویقی و حمایتی نرخ رشد جمعیت را افزایش دهند.

فرمانده پایگاه هوانیروز مشهد در ادامه با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در خصوص نرخ پایین‌تر بزهکاری و ارتکاب به جرم در افراد متاهل و صاحب فرزند نسبت به افراد مجرد، تصریح کرد: در ایران نیز یکی از دغدغه‌های مهم سیاستگذاران حوزه فرهنگی و اجتماعی موضوعات مربوط به پیری جمعیت و کاهش نرخ باروری بوده و در چند سال گذشته مجلس و دولت سعی داشته در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه سیاست‌های کلی جمعیت، با اجرای طرح‌های تشویقی جمعیت جوان را به ازدواج به موقع و فرزندآوری ترغیب کنند که الحمدالله تلاش‌هایی که انجام گرفته تا حدی موثر بوده، اما همچنان با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

سرهنگ زارعی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش تلاش دارد در قالب طرح هدیه‌های آسمانی (لبیک ۲۱) در کنار انجام ماموریت‌های خود در حوزه‌های نظامی و امنیتی در زمینه فرهنگی و اجتماعی نیز پشتیبان کارکنان پایور و وظیفه و خانواده‌ها افزود: از جمله اقدامات ما در این حوزه کمک به زوج‌های نابارور، کاهش مدت خدمت سربازان وظیفه متاهل و دیگر امتیازات و مزایای اهدایی است که به مدد الهی توفیقات بسیار خوبی را در این زمینه داشته‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار