علامتی: هم‌صدایی با کودکان غزه و لبنان در «هفته ملی کودک»/ جانبازان اعصاب و روان برای کودکان تئاتر اجرا می‌کنند

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از هم‌صدایی با کودکان غزه و لبنان در «هفته ملی کودک» خبر داد و گفت: نمایش عروسکی «تیزتک» که توسط تعدادی از جانبازان اعصاب و روان در حال تمرین است در این هفته برای کودکان امروز روایت می‌شود که یک اتفاق جذاب است که امسال برای اولین‌بار رقم می‌خورد.
کد خبر: ۶۹۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲ - 05October 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، نشست خبری ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک با شعار «برای کودک برای آینده» با حضور حامد علامتی مدیر عامل کانون پرورشی صبح صبح امروز (شنبه) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

علامتی: هم‌صدایی با کودکان غزه و لبنان در «هفته ملی کودک»/ جانبازان اعصاب و روان برای کودکان تئاتر اجرا می‌کنند

علامتی در ابتدا به نماز جمعه باشکوه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: ما در روز‌ها و هفته‌های گذشته اتفاقات مهمی در کشور داشتیم که یکی از آن‌ها برپایی نماز جمعه به رهبری امام خامنه‌ای بود که با کودکان و خانواده‌ها جلوه ویژه‌ای پیدا کرد و در سطح جهان ماندگار شد.

وی به پیشینه هفته کودک اشاره کرد و با بیان اینکه این هفته چهاردهم تا بیستم مهر هر سال در سراسر کشور برگزار می‌شود، افزود: این کودکان هستند که آینده ما را می‌سازند بخاطرهمین سرمایه‌گذاری روی کودک، کار بسیار مهمی است که در اندیشه و کلام رهبر انقلاب به صورت ویژه دیده می‌شود. ما در این هفته به‌دنبال این هستیم که مسئله کودک به یک مسئله جاری در تمام سطوح جامعه تعریف شود.

مدیرعامل کانون با بیان اینکه آنچه از صحبت‌های رهبری به‌دست می‌آید توجه به حوزه کودک و نوجوان در تمامی سطوح وجود دارد، گفت: شعار امسال ما «برای کودکان برای آینده» است؛ هم‌افزایی همه نهاد‌ها در ذیل این شعار تعریف شده و کودکان مظلوم غزه زیرشاخه مورد توجه ما است. فضای اینترنت و شهرسازی ما باید طوری باشد که حقوق کودک در آن لحاظ شود و این سوالات باید پاسخ داده شود. ما تصمیم گرفتیم به جز تهران، تماشاخانه‌های سیار را برای مناطق محروم و بدون دسترسی داشته باشیم.

علامتی با اعلام این مسئله که مخاطب این رویداد به طور مستقیم خانواده‌ها هستند، گفت: در این هفته هم چنین چیزی مدنظر است؛ دستگاه‌های مختلف از وزارت کشور و استانداران و وزارت فرهنگ، میراث، آموزش و پرورش، وزارت ورزش، صداوسیما، شهرداری تهران، نهاد کتابخانه‌ها، بنیاد بازی‌های رایانه‌ای و … کنشگران این حوزه هستند.

وی از ثبت‌نام رایگان در کانون طی روزهای هفدهم و هجدهم این ماه خبر داد و گفت: اهدای کتاب، اردوها، بازدید‌ها، تئاتر و سینمای کودک، بازدید از دستاورد‌های جمهوری اسلامی و … برای کودکان در نظر گرفته شده است. نشست فعالان حوزه کودک و نوجوان، انواع نشست‌های علمی و ترویجی درباره کودک و در حوزه ادبیات کودک و نوجوان و رونمایی‌های کتاب خواهیم داشت.

مدیرعامل کانون از ایجاد کانون علوم و فناوری‌های نوین ایران خبر داد و گفت: در کنار کانون زبان که یک اتفاق ماندگار در کانون است؛ کانون علوم و فناوری‌های نوین ایران نیز به زودی افتتاح خواهد شد و این هم یک هدیه برای کودکان در هفته کودک خواهد بود. همچنین مرکزی خاص برای کودکان مبتلا به سندرم داون نیز بزودی افتتاح خواهد شد.

علامتی روزشمار این هفته را اعلام کرد و گفت: پانزدهم مهر برای محیط زیست کودکان، برای آینده پاک‌تر؛ شانزدهم مهر برای رشد و شکوفایی کشور؛ هفدهم مهر برای آینده مسئولانه شدن کودکان؛ هجدهم مهر برای کودکان و آینده عادلانه‌تر؛ نوزدهم مهر برای آینده روشن‌تر و بیستم مهر برای رفاه کودکان و آینده با کیفیت‌تر نام‌گذاری شده است. 

در ادامه نشست فرهاد فلاح درباره رونمایی از عروسک‌های نمایشی «دارا و سارا» که قرار است در این هفته اجرای برنامه داشته باشند، گفت: بعد از ظهر پنجشنبه این هفته، نخستین اجرای نمایشی این عروسک‌ها را در کانون خواهیم داشت. روز‌های هفده و هجده مهر در هفته جاری ثبت نام در تمامی مراکز کانون به‌صورت رایگان برگزار می‌شود.

وی درباره دیگر برنامه‌های این هفته گفت: همین امروز اولین نشست علمی با موضوع خانواده و کودک موفق برگزار کردیم و هر روز این نشست‌ها برگزار می‌شود که در فضای مجازی نیز قابل دنبال کردن است. سایت دیجی کانون هم این هفته با ۲۵درصد تخفیف محصولاتش را ارائه می‌کند. همچنین امسال بنا داریم هزار کلاس درس مناطق محروم را مجهز به کتابخانه درسی کنیم و بصورت ویژه در این هفته صد کلاس درس مناطق محروم را تجهیز می‌کنیم. همچنین کانون زبان هم در این هفته تخفیفاتی قرار داده است. 

فلاح توضیح داد: فعالان کودک و نوجوان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته سخنرانی خواهند داشت. تقدیر از فعالان کودک و نوجوان، نشست بچه‌های دیروز و امروز عضو کانون در شهرهای مختلف، طرح تریبون کودک، برپایی جلسه شورای نوجوان، اختتامیه جشنواره ملی نقاشی کودکان ایران و چین سه شنبه این هفته و… از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

در ادامه کریمی صارمی درباره دیگر برنامه‌های کانون گفت: کارگاه فیلمسازی و پادکست، نمایش فیلم در سینما دانش آموزشی، سفر تماشاخانه سیار به هشت استان، حضور در بیمارستان شهید رجایی و خیریه‌ها، نشست‌های تخصصی در عرصه کتاب و اجرای نمایش عروسکی تیزتک که توسط تعدادی ازجانبازان اعصاب و روان درحال تمرین است را در این هفته خواهیم داشت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها