وزیر آموزش و پرورش: دانش آموزان ایران صدای مظلومیت دانش آموزان غزه و لبنان هستند

کاظمی با بیان اینکه امروز دانش آموزان ایران در سراسر این کشور عزیز صدای مظلومیت دانش آموزان غزه و لبنان هستند گفت: امروز آن چیزی که در آموزش و پرورش ما اتفاق می‌افتد بیانگر پیام مقاومت و مظلومیت دانش آموزان فلسطینی و لبنانی است.
کد خبر: ۶۹۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳ - 07October 2024

به گزارش خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، «علیرضا کاظمی» وزیر آموزش و پرورش در هفتمین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، اظهار داشت: تمرکز این همایش بر تجلیل از «محمد الدره» این دانش آموز نمونه و الگو به عنوان نماد دانش آموزان عرصه مقاومت است؛ لذا بهترین سلام‌ها، درود‌ها را به دانش آموزان، زنان و کودکان مظلوم عرصه مقاومت عرض می‌کنم که امروز در سخت‌ترین شرایط و در سکوت جامعه جهانی به خاک و خون کشیده می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش: دانش آموزان ایران صدای مظلومیت دانش آموزان غزه و لبنان هستند

کاظمی افزود: مجاهد عالم و خستگی ناپذیر سید حسن نصرالله و سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید اسماعیل هنیه و دانش آموز شهید «محمد الدره» که نماد مظلومیت دانش آموزان مظلوم غزه و لبنان است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شهید «محمد الدره» دانش آموزی که در اوج مظلومیت و بی دفاعی در آغوش پدر، بی پناه و بی سنگر و در معرض دید و سکوت جامعه جهانی به شهادت رسید. البته امروز خوشحالیم که شهادت این عزیزان نه تنها حرکت مقاومت را در مواجهه با دنیای استکبار کند نکرد بلکه شتاب بیشتری داد و امروز بعد از یک سال رژیم صهیونیستی جنایتکار وحشی را از پای درآوردند.

وی خاطرنشان کرد: اینجا به دانش آموزان، جوانان و نوجوانانی که با مقاومت خودشان با برخورداری از کمترین امکانات نظامی در برابر یک رژیم سر تا پا مسلح و وحشی ایستادند درود می‌فرستیم. 

کاظمی اضافه کرد: امروز در نظام تعلیم و تربیت ایران نسبت به آنچیزی که در غزه و لبنان اتفاق می‌افتد دو مسئولیت داریم. اول، صدای مظلومیت دانش آموزان سرزمین‌های غزه و لبنان باشیم. دانش آموزانی که از بدیهی‌ترین حقوق خود محروم هستند.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: امروز دانش آموزان ایران در سراسر این کشور عزیز صدای مظلومیت دانش آموزان غزه و لبنان هستند. امروز آن چیزی که در آموزش و پرورش ما اتفاق می‌افتد پیام مقاومت و مظلومیت این دانش آموزان فلسطینی و لبنانی است.

وی تصریح کرد: ما با برگزاری بیش از ۷۰۰ اجتماع بزرگ دانش آموزی و اجتماعات بسیار پرشور حماسی با محوریت شعار‌های مقاومت تلاش می‌کنیم تا این صدا‌ها را به هر طریقی که شده است به گوش جهانیان برسانیم.

کاظمی افزود: امروز با اختصاص دادن یک زنگ از برنامه درسی هر مدرسه و هر کلاس به آغاز نصرالله، معلمان و مربیان ما به تحلیل، توضیح و تبیین آن چیزی که در این سرزمین‌ها می‌گذرد، برای دانش آموزان می‌پردازند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مسئولیت دیگری که امروز بر روی دوش ماست این است که نگاه ما به این عرصه و این میدان به عنوان یک موقعیت مهم تربیتی است؛ لذا تلاش می‌کنیم تا از فرهنگ ایثار و شهادت که مهمترین مسئولیت جامعه اسلامی در مقابله با دنیای استکبار است که آنها را علی رغم تنانی امکانات به زانو در آورده است، دفاع و حمایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسئولیت‌های مهم تعلیم و تربیت این است که ارزش‌های دینی، انقلابی، جهادی و قرآنی را به نسل جدید منتقل کنیم. قطعا سربازان آینده این نظام در رویارویی با دنیای استکبار دانش آموزان امروز ما هستند.

کاظمی اضافه کرد: بر همین اساس ما مسئولیت مهمی را برعهده داریم؛ لذا تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا ضمن اینکه صدای مظلومیت دانش آموزان، کودکان و نوجوانان غزه و لبنان باشیم، دانش آموزانی را تربیت کنیم که از ویژگی‌های دینی، انقلاب و جهادی برخوردار باشند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها