مقاومت شرافتمندانه تنها راه اعاده حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز با اشاره به جنایات یک سال گذشته رژیم صهیونیستی در غزه گفت که این جنایات همه را به این نتیجه رسانده که هیچ راهی جز مقاومت شرافتمندانه برای اعاده حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها وجود ندارد.
کد خبر: ۶۹۷۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۱ - 08October 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، با گذشت یک سال از حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه آن هم در واکنش به عملیات طوفان‌الاقصی، نسل‌کشی و اقدامات جنایتکارانه این رژیم همچنان ادامه دارد. براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت غزه بیش از ۴۲ هزار نفر در این حملات به شهادت رسیده‌اند.

مقاومت شرافتمندانه تنها راه اعاده حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها

از سوی دیگر سازمان ملل نسبت به وخامت اوضاع انسانی در غزه هشدار داده است.

در همین خصوص اسماعیل بقایی سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) ۱۷ مهرماه عنوان کرد: کشتار وحشیانه و تخریب بی‌رحمانه در غزه طی یک سال گذشته، صرفاً موجب عصبانیت بیش از پیش جهان اسلام شده و همه را به این نتیجه رسانده است که هیچ راهی جز مقاومت شرافتمندانه برای اعاده حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها و حق زندگی باکرامت و صلح آمیز وجود ندارد.

سازمان «ناظر حقوق بشر یورو مد» در همین ارتباط گزارش داده که در یک سال گذشته بر اثر حملات ارتش اسرائیل دست‌کم ۱۰ درصد جمعیت غزه کشته، زخمی یا مفقود شده‌اند. 

هزاران فلسطینی دیگر هم مفقود شده که براساس اعلام این سازمان تعداد دقیق آنها مشخص نیست.

براساس آمار اعلامی از سوی «یورو مِد» از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ بیش از ۵۰ هزار فلسطینی شهید شده و بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر زخمی شده‌اند.

لازم به ذکر است که آمار‌های یورو مد با آمار‌های وزارت بهداشت غزه متفاوت است. یورو مد اعلام کرده که در سرشماری خود گزارش‌های تیم میدانی خودش را مدنظر قرار داده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار