پاسخ یک کتاب به منکران امام زمان(عج)

نویسنده کتاب «منجی به دنیا آمده است» با هدف پاسخ به شبهات وجود امام زمان(عج) به ۶ گروه از امام زمان‌ستیزان پاسخ داده است.
کد خبر: ۶۹۷۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲ - 09October 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، کتاب «منجی به دنیا آمده است؛ اثبات میلاد حضرت مهدی(عج) و رد مخالفان» به قلم سیدابوالحسن سادات اخوی در ۲۳۰ صفحه و در ۵۰۰ نسخه از سوی انتشارات نیک معارف به چاپ رسیده است که در فصل اول به شهادت و رفع استبعاد امامت در خردسالی توسط اهل تسنن پرداخته، در فصل دوم نظر مذاهب اهل تسنن درباره متواتر بودن احادیث مهدویت و شخص حضرت مهدی(عج) را آورده، در فصل سوم به دلایل حس گرایان و نکاتی همچون غیب به عنوان اساس دیانت، غیبت پیامبران پیشین و رفع استبعاد طول عمر پرداخته و در فصل های چهارم تا ششم به نظرات برخی روشنفکران شیعه، خاورشناسان و بهائیان پرداخته است.

پاسخ یک کتاب به منکران امام زمان(عج)

در مقدمه کتاب آمده است: شیعه با بهره مندی از برهان های عقلی و آموزه های آفتاب گون سنت، بر این باور است که زمین هیچ گاه از حجتی معصوم که از طرف خدا انتخاب و نصب می شود، خالی نمی ماند و این حقیقت در کتاب های الهی پیشین نیز آمده است. در این کتاب به بررسی و پاسخ شبهات ۶ گروه عمده از امام زمان ستیزان و تشکیک کنندگان در میلاد ایشان می پردازیم که عبارتند از اکثریت اهل سنت، عارفان و صوفیان پیرو اندیشه مولوی رومی، حس گراها از میان مسلمانان، برخی به اصطلاح روشنفکران تحول خواه در شیعه، برخی خاورشناسان و بابیان و بهائیان. (صفحه ۱۹)

نویسنده درباره حس گرایان نوشت: یک گروه دیگر از منکران میلاد و وجود امام زمان(عج) کسانی از میانان مسلمانان شیعه و سنی هستند که بیش از اندازه بر حس و تجربه تکیه دارند. آنان نمی توانند بنا بر مبانی حسی خود بپذیرند فردی وجود داشته باشد که اولا با چشم سر دیده نمی شود و در این حال امامت و رهبری انسان ها را بر عهده دارد و ثانیا عمر طولانی غیرمتعارف مثل هزار ساله داشته باشد. (صفحه ۷۹)

برخی خاورشناسان نیز اعتقادی به وجود امام زمان ندارند که نویسنده درباره آن ها نوشت: مقالاتی تحت عنوان سیر تحول آرای مستشرقان درمورد مهدویت به چاپ رسیده است. این مقالات دیدگاه نویسندگان غربی درباره مهدویت را به چهار دوره زمانی تقسیم می کند؛ دوره اول از سال ۱۸۲۸ تا ۱۹۴۵ میلادی، دوره دوم از ۱۹۴۶ تا ۱۹۷۸، دوره سوم از ۱۹۷۹ تا ۲۰۰۰ و دوره چهارم از ۲۰۰۱ تا امروز. با توجه به این که پرداختن به نظرات همه خاورشناسان از حوصله کتاب حاضر خارج است، در اینجا بیشتر به مقاله دوره اول که مرتبط با میلاد امام عصر (عج) است، پرداخته می شود و شبهات دوره های بعدی نیز بیشتر، تکرار شبهات خاورشناسان مقدم است. (صفحه ۱۶۲)

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار