سردیس علی‌اکبر صادقی و توران میرهادی رونمایی شد

همزمان با روز جهانی کودک صبح امروز از دو سردیس علی‌اکبر صادقی و توران میرهادی رونمایی شد.
کد خبر: ۶۹۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱ - 09October 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، همزمان با روز جهانی کودک صبح امروز (چهارشنبه) با حضور محمد نیکدل معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی، مهدی قربانی معاونت هماهنگی و امور مناطق سازمان زیباسازی، محسن ناصریان هنرمند مجسمه‌ساز سردیس علی‌اکبر صادقی‌، سارا تقوی هنرمند مجسمه‌ساز سردیس توران میرهادی و جمعی از مدیران‌شهری، سردیس علی‌اکبر صادقی و توران میرهادی دو چهره ماندگار در حوزه کودکان و نوجوانان در ضلع شمالی و جنوبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان رونمایی شد.

سردیس علی‌اکبر صادقی و توران میرهادی رونمایی شد

بر اساس این گزارش، سردیس علی‌اکبر صادقی که در ضلع شمالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نصب شده به ابعاد ۱۱۰ سانتی‌متر به هنرمندی محسن ناصریان از جنس فایبرگلاس تولید شده است و سردیس توران میرهادی که در ضلع جنوبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نصب شده از جنس بتن گلاسه به ابعاد ۸۰ سانتی‌متر به هنرمندی سارا تقوی ساخته شده است.

گفتنی است علی اکبر صادقی متولد ۱۳۱۶ در تهران و دانش‌آموختهٔ هنرهای زیبا و از پیشگامان هنر نوگرای ایران و از نقاشان صاحب‌نام در سبک سوررئالیسم است.او جزو اولین هنرمندان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و یکی از بنیانگذاران فیلم‌های انیمیشن این مؤسسه بوده است.همچنین در فاصله سال‌های ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۶ شش فیلم که برنده جوایز متعددی شده را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته است.

سیده توران میرهادی نیز متولد سال ۱۳۰۶ و متوفی سال ۱۳۹۵ است.میرهادی استاد ادبیات کودک، نویسنده و کارشناس آموزش و پرورش، بنیانگذار شورای کتاب کودک و از بنیانگذاران فرهنگنامهٔ کودکان و نوجوانان بود. وی یکی از چهره‌های تاثیرگذار در حوزهٔ ادبیات کودکان بود و به سبب بیش از شصت سال فعالیت در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به او لقب مادر ادبیات کودک و نوجوانان را داده‌اند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار