عراقچی با محمد بن سلمان دیدار کرد

وزیر امور خارجه ایران عصر امروز با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۶۹۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳ - 09October 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سیدعباس عراقچی» وزیر امور خارجه که در رأس هیأتی به منظور رایزنی درباره وضعیت منطقه به عربستان سفر کرده عصر امروز (چهارشنبه) ۱۸ مهرماه با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار و گفتگو کرد.

عراقچی با محمد بن سلمان دیدار کرد

وی پیش از این با فیصل بن فرحان همتای عربستانی دیدار کرده بود. اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این گفت‌وگوی امروز عراقچی و همتای عربستانی در ریاض را مفید و سازنده خواند و گفت. دو وزیر امور خارجه خواستار توقف جنگ علیه غزه و لبنان و رساندن هر چه سریع‌تر کمک‌های انسان‌دوستانه به آوارگان شدند.

سیدعباس عراقچی هم پیش از این در گفت‌وگویی درباره اهداف این سفر با اشاره به روابط رو به رشد ایران و عربستان درباره هدف این سفر اظهار داشت: هدف سفر من رایزنی در خصوص مسائل منطقه و تحولات منطقه از جمله در لبنان و غزه و جنایاتی که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد.

آوارگانی که الان در لبنان حضور دارند و نحوه کمک رسانی به آنها بحث مسائل منطقه‌ای هدف اصلی سفر بنده است. البته برای مسائل دوجانبه حتما سفر جداگانه‌ای انجام خواهد شد و امیدواریم این رایزنی‌ها به شرایط بهتری در منطقه برای فلسطین، لبنان و صلح منطقه منجر شود.

وزیر امور خارجه روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران از سفرش به ریاض و برخی دیگر از پایتخت‌های منطقه خبر داد و گفت: تلاش ما برای اینکه یک حرکت دسته‌جمعی از سوی کشور‌های منطقه و اسلامی و جامعه بین‌الملل برای توقف حملات وحشیانه به لبنان صورت بگیرد، ادامه خواهد داشت. سیاست ایران حمایت از مقاومت است و این یک سیاست اصولی است که قبلا بوده الان هم هست و در آینده هم خواهد بود و به هیچ وجه از این سیاست عدول نخواهیم کرد.

 عراقچی جمعه و شنبه هفته گذشته ۱۳ و ۱۴ مهرماه نیز سفری به لبنان و سوریه داشت. رویترز هم امروز خبر داد که عراقچی قرار است به قطر هم سفر کند.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار