رونمایی از پوستر سی و ششمین جشنواره تئاتر استان مرکزی

نشست خبری سی و ششمین جشنواره تئاتر استان مرکزی با آیین رونمایی از پوستر جشنواره برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۷۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷ - 10October 2024

رونمایی از پوستر سی و ششمین جشنواره تئاتر استان مرکزیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، امروز صبح، نشست خبری سی و ششمین جشنواره تئاتر استان مرکزی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان فرهنگی شهرداری اراک و پیشکسوتان و علاقه‌مندان تئاتر برگزار شد.

در این مراسم محمودی فر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: امید داریم این اتفاف خوب باعث ارتقا هنر استان و بهره مندی مردم از این هنر بشود. استفاده از زبان هنر برای تأثیرگذاری بیشتر در جامعه تاکید مقام معظم رهبری است. نمایش ارتباط نزدیک با مخاطب دارد به همین دلیل زبان گویاتری برای بیان آسیب‌های اجتماعی و حل مسائل اجتماعی است. 

وی در ادامه افزود: تئاتر از منبر بالاتر است و جشنواره امسال نشان از همدلی خوب تئاتر استان دارد. یاری و مساعدت دستگاههایی، چون شهرداری و معاونت پیشگیری دادگستری و همچنین پشتیبانی و حمایت ویژه دکتر جمالیان نماینده مجلس شورای اسلامی نشان از اهمیت هنر والای نمایش است.

در این نشست میر صادقی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری اراک با اشاره به افتتاح سالن بلک باکس پارک شهر بیان کرد: با نگاه بالابردن سطح تئاتر و آشتی مردم با تئاتر وارد این جشنواره شدیم. افتتاحیه سالن بلک باکس را با شروع جشنواره سی و ششم به فال نیک میگیریم و این همراهی در جشنواره تئاتر استان اتفاق خوبی است. این سالن شروع خوبی برای دوستی مردم با تئاتر خواهد بود. ان‌شاالله این سالن با مدیریت شهرداری خواهد بود و یکی از تخصصیترین سالن‌های کشور هست. ما بدون هیچ توقعی پای کار فرهنگی هستیم و دست یاری رسانه‌ها را می‌طلبیم.

بیستم مهرماه بازبینی اولیه جشنواره تئاتر آغاز می‌شود که در این راستا ۶۰ گروه شامل ۳۶ گروه صحنه‌ای و ۲۴ گروه خیابانی اعلام آمادگی کردند که در نهایت ۱۰ گروه صحنه‌ای و ۱۰ گروه خیابانی به جشنواره راه پیدا خواهند کرد. موضوعات جشنواره شامل مسائل شهروندی، حقوق شهروندی و مقاومت از آسیب‌های اجتماعی از یکم تا چهارم آبان ماه در فرهنگسرای آیینه و فرهنگ سرای شهر به نمایش گذاشته می‌شود.

در خاتمه این مراسم با حکم دبیر جشنواره سی و ششم و مدیر عامل موسسه هنرهای نمایشی استان مرکزی، بابک روزبه به عنوان مدیر روابط عمومی این جشنواره معرفی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار