مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران:

تبیین نقش بانوان در جامعه وظیفه رسانه‌ها است

«پازوکی» با اشاره به نقش بانوان در عرصه‌های مختلف گفت: بانوان رسانه‌ باید در قالب‌های مختلف این نقش آفرینی را تبیین کنند. 
کد خبر: ۶۹۷۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۳ - 10October 2024

تبیین نقش بانوان در جامعه وظیفه رسانه‌ها استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، «فرشته پازوکی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران امروز در اولین رویداد رسانه‌ای «طنین» ویژه بانوان رسانه استان مازندران که در جوار یادمان شهدای گمنام مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت اینگونه برنامه در جنگ رسانه‌ای به نقش بانوان از صدر اسلام تاکنون پرداخت و اظهار داشت: زنان در حوزه‌های مختلف نقش آفرینی بسیار موثر و اثرگذار داشتند. 

وی با اشاره به نقش حضرت خدیجه (س) در ترویج دین اسلام به نقش حضرت زهرا (س) در معرفی ولایت و ماندگاری ولایت اشاره کرد و با بیان اینکه نقش حضرت زینب (س) در ماندگاری اسلام و قیام امام حسین (ع) حائز اهمیت است، نقش بانوان در انقلاب مشروطه و قیام تنباکو و قبل از انقلاب و پیروزی انقلاب را بررسی کرد و افزود: امروز نیز زنان در حوزه جنگ نرم موثر هستند.

پازوکی ادامه داد: در راستای جشنواره رسانه‌ای بانوان و جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسائلی نظیر معرفی بانوی تراز انقلاب، سبک زندگی ایرانی اسلامی، الگوی سوم زن نه شرقی نه غربی بسیار مهم است. 

این مسئول اضافه کرد: مهمتر از همه اینها بحث رسانه‌ای است؛ چرا که جنگ، جنگ رسانه‌ای است و اگر در این حوزه توانمندی و اشرافیت و ارتقا را نداشته باشیم خود به خود باخته‌ایم.

وی بیان کرد: امروز دشمن با مهندسی افکار، افکار بچه‌های مهد کودک، ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه را افکارسنجی می‌کند و بر اساس افکار و نیاز و میل آن قشر برنامه‌ریزی می‌کند.

پازوکی اذعان داشت: اگر ما در حوزه مهندسی افکار آشنا به محتوای عملیات دشمن نباشیم شک نکنید که شکست خوردیم. پس باید مهندسی افکار دشمن را دور بزنیم و مهندسی معکوس داشته باشیم و این خیلی مهم است.

این مسئول حوزه رسانه را از مهمترین حوزه‌ها برشمرد و گفت: امروز دشمن تمام هم و غم خود را گذاشته که بانوی ما جنبه اصلی و اساسی خود را فراموش کند و مسیر را اشتباه برود و شعار‌ پرطمطراق زن زندگی آزادی برای همین است.

وی با بیان اینکه خارج ساختن زن از وادی حقیقی و حقیقت خود و به انحراف کشاندن آن هدف دشمنان است که در قالب فمینیست سال‌هاست با دروغ و فریب به جهت حمایت از حقوق زنان اینها را وارد این معرکه کرده‌اند، اضافه کرد: دائماً رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث جهاد تبیین این را تذکر می‌دهند که امروز یکی از وظایف اصلی ما بانوان به خصوص اصحاب رسانه معرفی هویت واقعی زنان است که در قالب موشن‌گرافی، پادکست، کلیپ، فیلم و ... باید این را نشان دهیم.

این مسئول با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای زن ایرانی الگوی سوم زن نه شرقی نه غربی یا بانوی تراز انقلاب را معرفی کرد، اذعان داشت: امروز در حوزه‌های علمی، فرهنگی، پزشکی، سیاسی و... بانوان نقش بسیار موثری دارند و در بزنگاه‌های تاریخ بانوان نقش آفرینی کردند و نقشه را عوض کردند و امروز شاهد آن هستیم.

وی افزود: امروز نیز مادران شهدا در هشت سال دفاع مقدس نقش آفرینی کردند و پس از آن در جبهه مقاومت همان نقش آفرینی تکرار شد و امروز در غزه و فلسطین و لبنان شاهد نقش آفرینی این بانوان هستیم و یادمان نرود بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی نقش اساسی ما نقش تربیتی است که خیلی مهم است که شما بانوان رسانه‌ها در قالب‌های مختلف این را تبیین کنید. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار