ساده و صمیمی با حضرت معصومه (س) در رادیو

شبکه‌های رادیویی در سوگ حضرت معصومه (س) ویژه برنامه‌های متعددی را تدارک دیده‌اند و به موضوعاتی همچون شخصیت والای بانو و تاثیرات ایشان بر جامعه اسلامیپرداخت می‌شود.
کد خبر: ۶۹۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳ - 13October 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، در سالروز وفات حضرت معصومه (س) برنامه‌هایی همچون «ساده و صمیمی»، «خورشید نامه»، «یادگار عصمت»، «سرچشمه»، «روشنا»، «عصری نو»، «تا بیکران»، «روزی نو»، «سهم من»، «اشراق»، «شفیعه» و ... پخش می‌شوند.

ساده و صمیمی با حضرت معصومه (س) در رادیو

رادیو ایران؛ نوا‌های مناسبتی 

«خانه دوست اینجاست» با اجرای حامد نجم الهدی و با حضور حجت‌الاسلام محمد فرخی زند روانه آنتن شبکه رادیویی ایران میشود. برنامه «معصومانه» به رابطه عاطفی حضرت امام رضا (ع) و خواهر بزرگوارشان حضرت معصومه (س) میپردازد. «خورشیدنامه» با محوریت گزیده‌ای از سخنرانی بزرگان و علما پخش میشود. «نوبت نوا» اختصاص به پخش نوا‌های مناسبتی دارد. «راه شب» از فضایل اخلاقی حضرت معصومه (س) می‌گوید. برنامه‌های «سلام صبح بخیر»، «خانه و خانواده»، «به افق آفتاب» و «باغ ارغوان» به این مناسبت اختصاص دارد.

رادیو جوان؛ همراه با «سهم من» 

شبکه رادیویی جوان با برنامه «سهم من» به بررسی ابعاد شخصیت والای این بانو و تأثیرات ایشان بر جامعه اسلامی می‌پردازد. همچنین در برنامه‌های «جوان ایرانی سلام» و «صدابالا» به بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی مرتبط با زندگی حضرت معصومه (س) و نقش ایشان در ترویج معارف دینی پرداخت خواهد شد.  

رادیو فرهنگ؛ پخش برنامه از حرم معصومه (س)

برنامه «یادگار عصمت» مصادف با شب وفات حضرت فاطمه معصومه (س) از رادیو فرهنگ پخش می‌شود. پخش صحبت‌های حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد درباره شخصیت کریمه اهل بیت، نقش حضرت معصومه (س) در رشد فرهنگ تشیع از زبان آیت الله میرباقری، پخش بخشی از کتاب صوتی زندگینامه حضرت معصومه (س) و ... از دیگر بخش‌های این برنامه است. برنامه «سرزمین من» از حرم فاطمه معصومه (س) روانه آنتن میشود. کارشناسان در برنامه «هفت کوچه در سوگ» از خصوصیات اخلاقی ایشان می‌گوید.  

رادیو تهران؛ با مسابقه سرچشمه

برنامه «باغ فیض» ویژه وفات روی آنتن رادیو تهران می‌رود. یکی از ویژگی‌های متمایز برنامه باغ فیض، اجرای میدانی است که با استقرار واحد سیار در اماکن مذهبی، امامزاده ها، مساجد و هیات‌ها و... به صورت زنده تقدیم مخاطبان می‌شود. برنامه «باغ فردوس» به ویژگی‌های اخلاقی، سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه معصوممه (س) میپردازد. «سرچشمه» مسابقه ویژه است که شرکتکنندگان به سئوالاتی پیرامون احکام و دوران زندگی ایشان پاسخ میدهند.  

رادیو سلامت؛ بررسی سیره و صفات بانوی بزرگ 

برنامه «تا بیکران» مروری بر زندگینامه حضرت خواهد داشت و از رادیو سلامت روانه آنتن خواهد شد. برنامه «به زندگی سلام کن» به صفات و سیره بانوی بزرگ خواهد پرداخت. برنامه «عصری نو» با مروری بر الگو‌های زن اسلامی پخش می‌شود.

رادیو معارف؛ خواهر خورشید

مجله رادیویی «خواهر خورشید» با محوریت نقش حضرت معصومه (س) در جریان سازی علمی و فرهنگی از دوره هجرت تا عصر حاضر  پخش میشود. برنامه «شفیعه» با محوریت پیشرو بودن حضرت در حمایت و اطاعت از ولایت و امام زمان خود با نگاه تحلیلی به هجرت حضرت معصومه (س) به قم، با کارشناسی حجت الاسلام صفاری به نقش و تأثیر حضور آن حضرت در گسترش مکتب اهل بیت (ع) میپردازد.

رادیو قرآن؛ الگوی زن مسلمان

 شبکه رادیویی قرآن ویژه برنامه‌هایی را به‌همین مناسبت روی آنتن خواهد برد. درس‌هایی ماندگار از سبک زندگی حضرت معصومه (س) به‌عنوان الگوی عملی زن مسلمان، ولایت‌مداری امامان دوران ایشان و  اینکه چرا زیارت مزار آن‌حضرت به منزله زیارت همه ائمه است و ... از موضوعاتی است که در برنامه زنده «اسوه» پرداخت خواهد شد. همچنین در شب وفات آن حضرت، برنامه «اشراق» پخش خواهد شد که نگاهی به سیره قرآنی، علمی و اخلاقی حضرت فاطمه معصومه (س) خواهد داشت.  

رادیو نمایش؛ در «روشنا» 

برنامه «روشنا، کریمه اهل بیت» به نویسندگی معصومه پاکروان، و مجری بازیگری علیرضا تابان و صاحبه عظیمی به صورت زنده به روی آنتن رادیو نمایش میرود.

رادیو اقتصاد؛ تبیین نقش کریمه اهل بیت (ع)

مجله صبحگاهی «روزیِ نو» رادیو اقتصاد با اشاره به وقایع صدر اسلام به تبیین نقش کریمه اهل بیت (ع) در تاریخ تشیع می‌پردازد. همچنین در خصوص مقام شفاعت و فضایل و ویژگی‌های اخلاقی ایشان گفتگو خواهد شد.  

رادیو صبا؛ بیان ویژگی‌های اخلاقی 

برنامه‌های «ساده و صمیمی، کوکب هدایت، نواهنگ وسرگذشت» تقدیم شنوندگان رادیو صبا میشود. در این برنامه‌ها دلگویی‌های مردمی با حضرت معصومه (س) پخش خواهد شد. بیان ویژگی‌های اخلاقی ایشان، نگاهی به شیوه زندگی این بانو، بررسی دلایل هجرت و ... از دیگر موضوعاتی است که در این برنامه بیان خواهد شد.

رادیو پیام؛ «پیام زندگی»

برنامه «پیام زندگی» به موضوع  سبک زندگی اسلامی - ایرانی و خصوصیات زندگی حضرت معصومه (س) می‌پردازد.

انتهای پیام/ 121

برچسب ها: رادیو ، حضرت معصومه ، قم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار