به همت باشگاه موسیقی نوجوان؛

رقابت نوجوانان در «تهرانُت» آغاز شد

مدیر باشگاه موسیقی نوجوان با بیان اینکه مهم‌ترین هدف باشگاه موسیقی نوجوان، کشف استعداد‌های نوجوانان در عرصه موسیقی و سپس حمایت از این استعدادهاست، گفت: اصلی‌ترین رویدادی که در باشگاه در حال برگزاری آن هستیم، رویداد «تهرانُت» است.
کد خبر: ۶۹۸۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹ - 13October 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، نشست خبری رویداد ملی استعدادیابی «تهرانُت» به همت باشگاه موسیقی نوجوان با حضور اصحاب رسانه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

رقابت نوجوانان در «تهرانُت» آغاز شد

امیرحسین حیدری مدیر باشگاه موسیقی نوجوان ضمن خیر مقدم به خبرنگاران حاضر در نشست اظهار داشت: مهم‌ترین هدف باشگاه موسیقی نوجوان، کشف استعداد‌های نوجوانان در عرصه موسیقی و سپس حمایت از این استعدادهاست. اصلی‌ترین رویدادی که در باشگاه در حال برگزاری آن هستیم، رویداد «تهرانُت» است.

وی ادامه داد: در این رویداد زمینه برای نوجوانان دختر و پسر ۱۰ تا ۱۸ ساله سراسر کشور فراهم شده است تا استعداد‌های خود در زمینه موسیقی را شکوفا کنند. از ۲۰ مهرماه سایت باشگاه موسیقی نوجوان به نشانی navano.club فراخوان و فرم ثبت نام در رویداد را منتشر کرده است و تا ۳۰ مهرماه فرصت ثبت نام و بارگذاری اثر به صورت صوتی یا ویدئویی وجود دارد.

حیدری اضافه کرد: ممکن است نوجوان ما آموزش معمولی‌ای دیده باشد و چندان حرفه‌ای نباشد، ولی اگر داوران رویداد «تهرانُت» تشخیص دهند که مستعد است، انتخاب می‌شود و با آموزش بهتر می‌تواند پیشرفت چشمگیری داشته باشد. وظیفه باشگاه موسیقی نوجوان کشف این نوجوانان است که جایی برای بروز و ظهور استعدادهایشان نیافته‌اند.

فرصتی برای برقراری ارتباط بین هنرمندان و سرمایه‌گذاران
مدیر باشگاه موسیقی نوجوان درباره زمان‌بندی برگزاری رویداد گفت: مرحله اول، ارسال آثار از طریق سایت تا ۳۰ مهرماه است و بعد هیئت ارزیابی تا چهارم آبان ماه آثار را بررسی می‌کنند. پس از آن گردهمایی تهرانُتی‌ها را در هشتم آبان ماه روز نوجوان خواهیم داشت که افراد برگزیده در آن حضور می‌یابند و به آنها توضیح داده می‌شود که باید به سمت خلق چه اثری بروند. بچه‌ها حدود ۴۰ روز فرصت دارند که اثری برای اجرای حضوری خلق کنند. این اجرا از ۱۷ تا ۲۳ آذرماه انجام می‌شود و در ۲۹ آذرماه آیین اختتامیه را خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین در ۲۶ آذرماه یک نشست خصوصی با حضور سرمایه‌گذاران (VC) خواهیم داشت که در آن برگزیدگان اجرای زنده خواهند داشت و در صورت امکان از آنها حمایت مالی می‌شود.

رقابت نوجوانان در «تهرانُت» در ۵ بخش
حیدری درباره بخش‌های مختلف رویداد «تهرانُت» گفت: پنج بخش اصلی رویداد شامل آهنگسازی یا ملودی‌سازی، تک‌نوازی، جمع‌نوازی، خوانندگی و جمع‌خوانی است. شرکت‌کنندگان در مرحله اول هم می‌توانند آثار موجود منتشرشده را بازخوانی کنند و هم می‌توانند از آثار ساخته‌شده توسط خودشان ارسال کنند، ولی در مرحله دوم باید با آثار خودشان شرکت کنند.

وی با بیان اینکه محدودیتی برای شرکت دختران نوجوان در بخش خوانندگی وجود ندارد، اظهار کرد: آثار دختران نوجوانی که در بخش خوانندگی شرکت می‌کنند، توسط داوران زن بررسی و داوری می‌شود. خانواده، معلم و همکلاسی، طبیعت، پروردگار، امید به آینده و... موضوعاتی است که برایمان حائز اهمیت است و امتیاز ویژه خواهد داشت، ولی به طور کلی محدودیت موضوعی نداریم.

مدیر باشگاه موسیقی نوجوان تصریح کرد: بخش ویژه‌ای با عنوان بخش خانواده در نظر گرفته‌ایم که اگر نوجوان با یک یا چند نفر از اعضای خانواده‌اش در بخش جمع‌خوانی یا جمع‌نوازی اثری تولید و ارسال کند، جایزه ویژه‌ای دریافت خواهد کرد.

حیدری درباره تعداد برگزیدگان و جوایز آنها گفت: در هر پنج بخش رویداد، نفرات اول تا سوم معرفی می‌شوند و به ترتیب جوایز ۱۵، ۱۰ و ۵ میلیون تومانی به همراه تندیس باشگاه موسیقی نوجوان و بهره مندی از حمایت‌های باشگاه دریافت می‌کنند. همچنین نفرات چهارم تا هشتم به عنوان شایسته تقدیر معرفی می‌شوند و در نشست خصوصی با سرمایه‌گذاران اجرا خواهند داشت.

در ادامه نوبت به بیان پرسش‌های خبرنگاران رسید و حیدری در پاسخ به پرسشی درباره تمهیدات اندیشیده شده برای تبلیغات رویداد عنوان کرد: تیزر، موشن گرافیک و زیرنویس رویداد از طریق صداوسیما و سایر ظرفیت‌های رسانه‌ای روی آنتن خواهد رفت و تبلیغ در فضا‌های شهری را هم در دستور کار داریم.

اقدامات حمایتی از برگزیدگان؛ از تشکیل ارکستر نوجوان تا برگزاری کنسرت نوجوان
یکی از خبرنگاران پرسشی درباره اقدامات حمایتی برای برگزیدگان پس از برگزاری رویداد مطرح کرد که مدیر باشگاه موسیقی نوجوان در پاسخ گفت: در حال حاضر سکو‌های کمی در کشور برای دیده شدن نوجوانان داریم و یکی از دغدغه‌های ما برآورده کردن این کمبود است. رویداد «تهرانُت» نخستین و مهم‌ترین رویداد باشگاه موسیقی نوجوان است و برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای استعداد‌های نوجوان در زمینه موسیقی داریم که از آن جمله می‌توان به تشکیل ارکستر نوجوان و برگزاری کنسرت نوجوان اشاره کرد.

وی گفت: در تلاش هستیم که این رویداد ادامه‌دار باشد و حتی بیشتر از یک بار در سال برگزار شود، چرا که استعداد‌های پرشماری در سراسر کشور داریم. فعلا بنایمان بر این است که حداقل یک بار در سال رویداد «تهرانُت» را برگزار کنیم.

در پایان این نشست از پوستر رویداد ملی استعدادیابی «تهرانُت» رونمایی شد و اجرای زنده موسیقی توسط هنرمندان نوجوان از بخش‌های دیگر آن بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار