کاظمی: شاخص‌های انجمن‌های اولیاء و مربیان بازنگری می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش بزرگ‌ترین فصل مشترک تعامل بین دولت و ملت است که بزرگ‌ترین شبکه تعامل میان این دو، انجمن‌های اولیاء و مربیان است.
کد خبر: ۶۹۸۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷ - 15October 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، «علیرضا کاظمی» وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز سه شنبه ۲۴ مهر در آیین گرامیداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان، اظهار داشت: ما باید نیاز‌های تربیتی دانش‌آموزان، خانواده‌ها و مدارس را تأمین کنیم.

کاظمی: شاخص‌های انجمن‌های اولیاء و مربیان بازنگری می‌شوند

وی ادامه داد: پدران و مادران باید پیش از تأمین نیاز‌های کودکان و نوجوانان، خود ظرفیت‌های تربیتی آنان را شناسایی کنند و اولویت اولشان، شناخت تربیتی کودکان باشد.

وزیر آموزش و پرورش ابراز کرد: معلم موفق، معلمی است که برای هر دانش‌آموز، تکلیف متفاوت ارائه کند و برای همه دانش‌آموزان برنامه یکسان نداشته باشد.

وی با بیان این‌که تعامل اولیاء و مربیان مدارس می‌تواند زمینه شکوفایی استعداد‌های دانش آموزان را فراهم کند، گفت: ما نیز وظیفه داریم در هر مدرسه‌ای زمینه مشارکت‌جویی و مشارکت‌پذیری اولیا را شناسایی و تقویت کنیم.

کاظمی اضافه کرد: انجمن اولیاء و مربیان نتوانسته نقش واقعی خود را در این باره ایفا کند که برای آن باید آسیب‌شناسی کنیم؛ ما نیاز داریم از مهارت‌های اولیاء در امور مدرسه کمک بگیریم و این وظیفه انجمن‌های اولیاء و مربیان در مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: باید انجمن‌های اولیاء و مربیان در مدارس بازنگری شود تا فرآیند‌های بهتری از مشارکت اولیاء در مدارس ایجاد شود.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این‌که باید مراقب آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان باشیم و در این زمینه، نقش انجمن‌های و مربیان بسیار مهم است، یادآور شد: امروز به دلیل گسترش نفوذ فضای مجازی در زندگی‌ها، دانش‌آموزان در معرض آسیب‌های فرهنگی و تربیتی هستند و مربیان مدارس باید دانش آموزان را در این زمینه هوشیار کنند.

کاظمی با بیان این‌که بزرگ‌ترین فصل مشترک دولت و ملت، آموزش و پرورش است، اظهار کرد: بزرگ‌ترین شبکه این تعامل انجمن‌های اولیا و مربیان هستند که آموزش و پرورش با دارا بودن بیش از ۴۵ میلیون مخاطب، لزوم ایجاد تغییرات اساسی در شاخص‌های انجمن‌های اولیاء و مربیان را بیش از پیش نمایان می‌کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار