امضای تفاهم‌ نامه همکاری بین ارتش و وزارت‌ آموزش و پرورش

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاونت فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در راستای نهادینه‌سازی فعالیت‌های فرهنگی، هنری، تربیتی، آموزشی و تبیینی در سطح مدارس مستقر در شهرک‌های سازمانی ارتش، منعقد شد.
کد خبر: ۶۹۸۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸ - 15October 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت الاسلام «سعید نصیرالاسلامی» معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری ارتش و وزارت آموزش و پرورش که امروز (سه‌شنبه) همزمان با سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به عنوان یک سازمان و نهاد فرهنگی اثرگذار در سطح ارتش و جامعه، همواره تلاش کرده تا خدمات فرهنگی مورد نیاز خانواده بزرگ ارتش را در صدر اولویت‌های کاری خود قرار دهد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری ارتش و وزارت‌آموزش و پرورش در زمینه فرهنگی، تربیتی و بصیرتی

حجت الاسلام نصیرالاسلامی افزود: توجه به مباحث فرهنگی، هنری، تربیتی و آموزشی مورد نیاز فرزندان کارکنان خدوم ارتش در کنار هم‌افزایی با معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت‌های متقابل آموزشی و فرهنگی این دو نهاد از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.

معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه، توجه به اصول تربیتی را از جمله نیاز‌های ضروری فرزندان کارکنان نیرو‌های مسلح دانست و تصریح کرد: نگاه سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مباحث تربیتی فرزندان کارکنان، نگاهی ویژه است؛ چرا که التزام به احکام اسلامی و برخورداری از اخلاق اسلامی، از مهم‌ترین ویژگی‌های بارز خانواده بزرگ ارتش است که می‌تواند در ارتقاء توان رزم ارتش موثر باشد.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی با تأکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از ارکان اصلی امنیت دفاعی و حافظ حدود و ثغور ارزش‌های انقلابی کشور است و نقش بی‌بدیلی در تحقق سیاست‌های کلان نظام دارد، تاکید کرد: یقیناً بخش قابل توجهی از این موفقیت‌ها مرهون ایثار جهادگونه زنان و فرزندان در همراهی کارکنان در مأموریت‌های محموله است و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز افتخار دارد که با ارائه برنامه‌های فرهنگی مناسب به این خانواده‌ها در تربیت همسران و فرزندان موفق برای کشور عزیزمان نقش آفرینی‌کند.

 وی با اشاره به حضور فرزندان و همسران کارکنان ارتش در میان برترین‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی، افزود: استفاده از ظرفیت خانواده‌های کارکنان ارتش در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و ... از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام نصیر‌الاسلامی ابراز امیدواری کرد که با امضاء این تفاهم‌نامه، زمینه‌های همکاری بیش از پیش میان ارتش و وزارت آموزش و پرورش به منظور اجرای برنامه‏‌های فرهنگی، هنری، آموزشی و بصیرتی در سطح مدارس کوی‏های سازمانی ارتش، جهت ارتقای سطح بینش و آگاهی دانش ‏آموزان و خانواده‌های آنان، مدیران، مربیان پرورشی در راستای مقابله با تهاجم و تهدید‌های فرهنگی و جنگ شناختی دشمن گسترش یابد.

در ادامه حجت الاسلام «محمد پورستانی» معاون فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه حضور در ارتش مایه افتخار است، گفت: تمام ظرفیت‌های معاونت فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خدمت کارکنان ارتش و خانواد‌های آنان خواهد بود و یکی از مواردی که با جدیت پیگیر آن هستیم، استفاده از همه توان و ظرفیت‌های نظام برای رشد و پرورش فکری و اعتقادی دانش‌آموزان است.

معاون فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه ارتش کلمه طیبه است، اظهار کرد: همه ما در حفاظت و نگهداری از سرمایه‌های ارتش، به‌ویژه فرزندان کارکنان این نهاد انقلابی که بخشی از استعداد‌های آینده کشور ما هستند، مسئولیم.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار